מעוררים מודעות

משפחתו של מנגיסטו במסע הסברה באו"ם

"אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להפעיל את כל כובד משקלה כדי לסייע בשחרור בן משפחתנו", אמרו בני משפחתו של אברה מנגיסטו השבוי אצל חמאס מעל 1000 יום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
משפחת מנגיסטו עם דנון במסיבת העיתונאים (צילום: דוברות)

קרוביו של אברה מנגיסטו, שמוחזק בשבי חמאס בעזה מ-2014, ממשיכים את מסע ההסברה בארה"ב למען שחרור יקירם. בצהריים (ב') ביקרו אמו ואחיו של מנגיסטו במטה האו"ם בניו יורק, ואחר כך ערכו מסיבת עיתונאים מחוץ לחדר מועצת הביטחון של האו"ם. "אנו קוראים לכינוס דיון מיוחד באו"ם ולהחלטה חד-משמעית שתבטיח כי ארגוני ההצלה הבינלאומיים יבקרו אצל אברה", אמר האח אילן.

האח אמר עוד במסיבת העיתונאים כי "חמאס משחק באכזריות בגורלו של אזרח לוקה בנפשו, שלא עשה רע לאיש, בניגוד גמור למוסר אנושי בסיסי ולכל חוק או אמנה בינלאומיים. אחי חי, הוא חסר ישע, והוא זקוק לעזרתכם. הביטו באמי. כמו כל אימא, גם לה מגיע לדעת מה קורה עם הבן שלה. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על חמאס ועל ארגוני הסיוע".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר במסיבת העיתונאים כי "חמאס מסרב לספק כל סימן חיים למשפחות הישראליות השרויות בסבל מתמשך. אני נמצא כאן היום עם אמו ואחיו של אברה כדי לדרוש תשובות. כל מי שקורא לסיומו של המצב ההומניטרי בעזה מוכרח לקרוא גם לשחרורם של הישראלים המוחזקים באכזריות על ידי חמאס".

"ישראל לא תשקוט עד שכל אזרחיה וחייליה ישובו. חמאס מחזיק גם בתושבי רצועת עזה כבני ערובה. במקום לספק להם חינוך וחיי רווחה, הוא משקיע בחפירת מנהרות טרור ובניית טילים ומונע מהם סיכוי לחיים טובים", אמר דנון.

בסוף השבוע נפגשה משפחתו של מנגיסטו בבית הלבן עם שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. לאחר הפגישה פרסם גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו תפילה בעברית ובאנגלית למען החזרתו של מנגיסטו, וכן תמונה משותפת שלו עם אמו וקרוביו. "היום אירחתי את משפחתו של אברה מנגיסטו בבית הלבן", כתב גרינבלט. "אברה מוחזק בידי חמאס יותר מ-1,000 ימים מאז היעלמו בספטמבר 2014. זה מזעזע שחמאס לא מאפשר לו לחזור לביתו או ליצור קשר עם משפחתו".

בני משפחת מנגיסטו יפגשו בהמשך עם ראשי הארגונים היהודיים בניו יורק. מחר הם ייפגשו עם נציגים דיפלומטים מארה"ב, אתיופיה, האיחוד האירופי והצלב האדום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר