הרב מוצפי מזהיר:

"פטירת תינוקות חייבת לטלטל ולנער אותנו"

הגאון רבי בן ציון מוצפי התייחס לפטירת התינוקות והאסונות הפוקדים את הציבור החרדי וקישר אותם לפטירת הגראי"ל שטיינמן: "זה מבהיל ומזעזע, אנחנו חייבים להתנער" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: יעקב כהן )

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, התייחס בסוף השבוע לטרגדיות הקשות שפקדו את הציבור החרדי, מאסון השריפה בפלטבוש ועד מוות תינוקות, וקרא לציבור להתעורר.

במכתב שכתב לתלמידו כתב הרב מוצפי: "פטירתם הטראגית והמוזרה של תינוקות של בית רבן, של גמולי חלב, של יונקים קטנים שבקושי נולדו ופתחו עיניהם, באופן מפתיע, מבהיל, מזעזע, פטירתם של אנשים צעירים ונשים צעירות מבני עמנו, חייבים לנער אותנו ולטלטל אותנו להביט מה קורה אתנו, כי כל זה קורה מיד עם סילוקו של הצדיק שהגן על הדור, בתורתו, בחכמתו, במסירותו לבני עמו, באהבתו ללא גבול לעם ישראל, בסיגופיו, בבריחתו מהנאות העולם הזה, והיה איכפת לו מכל יהודי, וקיבל כל אדם בסבר פנים יפות, על כל זה שהיה חלש, חולה, ובעל יסורים בעצמו, בכל זאת לא חדל מלימודו ושקידתו".

הרב כתב לתלמידו על צוואתו של מרן הגראי"ל שטיינמן: "תאמר לתלמידים החביבים, לילדים היקרים, כי אנחנו כן משתדלים לקיים את צוואתו, ולא מכנים אותו בתארי מלוכה וכבוד, לא מפארים אותו ומהללים, אך לעצמינו אנחנו צועקים בקול, בכל הכח, די למשחית, די לליצנות, האדם לא בא לעולם לבלות, לטייל, ליהנות, לרקוד, לזלול, ולבזבז את חייו בהבל, באנו לכאן לעבוד את בוראינו, לפרסמו בעולם, לעשות לו נחת רוח, בפרט עכשיו בעיתות זעם צרה ועברה, אנחנו זקוקים לעזרה דחופה".

הרב הוסיף וכתב במכתבו: "אסור לנו לשבת בחיבוק ידים ולצפות שמישהו יעשה עבורינו את המלאכה, לא, זו אדישות בגריעותה ובשפלותה, כל איש ואשה בישראל יש בו כח לעשות משהו עם עצמו, עם נפשו, עם נשמתו, לטובתו ולהצלחתו, להתחיל לחיות חיים נורמליים, של יהודים! לא להביט על הסביבה, השכנים, החברים, המכרים, וכל הכסילים. כי הם לא יועילו ולא יצילו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר