מתעלמים מדרעי

עיריית גבעתיים אישרה חוק עזר שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת

למרות בקשת שר הפנים לדחות את אישור חוק העזר ולהמתין להעברת חוק המרכולים בכנסת, עיריית גבעתיים אישרה בדיון שלא מן המניין את החוק שיאפשר למרכולים לחלל שבת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סניף של רשת am: pm המחללת שבת (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מועצת עיריית גבעתיים אישרה הערב (ראשון) חוק עזר עירוני המאפשר פתיחת מרכולים בשבתות - זאת בניגוד לבקשתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שביקש להמתין עם החוקים עד להעברת חוק המרכולים ולקיים ניסיון להידבר עם ראשי הערים. בכך מצטרפת עיריית גבעתיים לעיריית ראשון לציון שאישרה חוק דומה בשבוע שעבר.

מועצת העיר התכנסה לישיבה שלא מן המניין בכדי לאשר את הצעת החוק. החוק אושר ברוב של 11 תומכים מול שלושה מתנגדים, נמנע אחד ושני חברי מועצה שלא השתתפו בישיבה.

רן קוניק, ראש העיר, אמר בישיבת מועצת העיר: "העיסוק בסוגיה זאת הזה לא קל ונושא הדת רגיש ואמוציונאלי. כל דיון הקשור לרגשות של תושבים הוא מורכב וגורם תמיד למריבות ומחלוקות בציבור. קידום חוק המרכולים בכנסת נעשה ללא התייעצות עם ראשי הרשויות, שביקשו במכתב להיפגש עם השר - מכתב שלא נענה. נפגשתי עם מנהיגי הציבור הדתי, אנשים שיש לי איתם יחסי ידידות והערכה הדדית. הם הביעו דאגה שנכשיר את המרכולים שיהיו כמו בתי קפה, ברים ובתי קולנוע, עסקים מוחרגים שקבלו כבר אישור בחוק להיפתח בשבת".

לדבריו: "חוק המרכולים הוא חוק רע שכולנו נצטער עליו. המשמעות שלו היא העברת אחריות של ראשי הערים לאחריות שר הפנים. כל שנתיים יכול להיבחר שר חדש כך שכל שנתיים נידרש לשנות את החוק. החוק בא לכפות על ציבור חילוני אורח חיים דתי שלא מתאים לרוב תושבי גבעתיים. לא נסכים לכפייה דתית. אנחנו בעד המשך החיים בגבעתיים בדיוק כפי שקורה בשנים האחרונות".

כזכור, מוקדם יותר אמר השר אריה דרעי: "לפני שכל הטרמפיסטים הקבועים מתחילים עם ההסתה, הנה העובדות: לפני קום המדינה, נחקק בפקודת העיריות כי שר פנים צריך לאשר חוקי עזר. השנה פסק בג״ץ שסמכות שר הפנים היא טכנית בלבד ואינה מהותית. בעקבות בגץ, נביא מחר תיקון לחוק שקובע כי סמכות השר מהותית ותשמור על המצב הקיים עשרות שנים".

ליברמן נגד חוק המרכולים. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר