"נפרץ הסכר"

נתונים מזעזעים: 25,628 יהודים דתיים עלו השנה להר הבית

עלייה מתמשכת ועקבית בכמות האנשים המחשיבים עצמם לדתיים - כולל מעט "חרדים" - שעלו ב-2017 להר הבית, וחטאו בעבירה החמורה שעונשה עלול להיות כרת: "נפרץ הסכר גם אצל החרדים" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עלייה להר הבית (צילום ארכיון: חיים קרויזר / מטה ארגוני המקדש)

נתונים עגומים: מספר הביקורים של יהודים דתיים בהר הבית עלה בשנת 2017 ב-75 אחוזים ביחס ל-2016, כך מעלים הנתונים שמתפרסמים היום (שלישי) על ידי ארגון 'יראה' הדתי-לאומי שמעודד עלייה זו.

אם בשנה שעברה עלו להר הקדוש 14,626 אנשים המחשיבים עצמם לדתיים, הרי שבשנה האחרונה מספרם הגיע כבר ל-25,628. גם השנים הקודמות מראות כי מדובר בעליה עקבית ומתמשכת: ב-2015 היו 11,001 ביקורים בהר הבית וב-2014 ביקרו בו 11,754 פעמים.

אם מביטים על שנים עברו, הרי שתופעה זו נראית כזינוק חד: בשנת 2009 חטאו "בסך הכל" 5,658 יהודים דתיים בעבירה החמורה שעונשה עלול להיות כרת - לפי פסיקותיהם של כל גדולי הרבנים בימינו ובדור הקודם. בנוסף, הר הבית הינו מוקד של מתיחות שיא, שעל פי הערכת גורמי הביטחון גל הביקורים בו היה אחד מהסיבות-תירוצים לפרוץ גל הטרור מספר פעמים.

יצויין, כי יהודים דתיים נמנים בנפרד משאר המבקרים, מאחר והם לא יכולים לעלות באופן עצמאי, ללא ליווי משטרתי.

עליית חרדים, לאחרונה (צילום: חיים קרויזר, בני עליה)

עיתון 'הארץ' מצטט את דובר מטה "ארגוני המקדש" שטוען כי הגידול במספר הביקורים מבטא גם את המשך השינוי בחברה הדתית - וה"חרדית" - בנוגע להר הבית. "השנה נפרץ הסכר בציבור הדתי ואפילו החרדי", אמר אסף פריד.

כידוע, קבוצה חרדית קטנה החלה לעלות להר באופן קבוע, על אף האיסור ההלכתי להיכנס להר הבית, זאת בעוד דווקא תלמידי הישיבה החרד"לית הר המור מובילים בתקופה האחרונה קמפיין נגד עליית יהודים דתיים להר - מסיבות הלכתיות כמובן.

פריד הוסיף: "לפני שלוש שנים כשהיית מגיע להר, היית יודע שאתה מגיע לשדה קרב, היית יודע שיקבלו אותך בצעקות. היום יהודי שעולה להר מרגיש שהוא רצוי".

לדבריו, לעלייה במספר הביקורים תרם גם השינוי במדיניות המשטרה כלפי היהודים הדתיים שהובילו מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי והמפכ"ל רוני אלשיך, כשבשנה האחרונה ביטלה המשטרה כמעט לחלוטין את המגבלה על גודל הקבוצות שעולות להר הקדוש, התירה לעלות לבמה העליונה הסמוכה לכיפת הסלע וקיצרה משמעותית את זמני הבידוק הביטחוני בכניסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר