תיאוריה מוזרה

"משפחת תמימי לא אמיתית; זו תעשייה ששולחת ילדים שחקנים"

"המשפחה שלי ישבה פה עוד כשאדם ראה את חוה אוכלת מעץ הדעת" - כך הגיב אחד מבני משפחת תמימי לטענת סגן השר אורן כי הם שחקנים תוך שהוא נסמך בין היתר על תמונה הפוכה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עאהד תמימי, נור תמימי ואמה (צילומים: Flash90 וצילום מסך מתוך טוויטר)

סגן השר ח"כ מייקל אורן (הליכוד), המכהן כיום כ'אחראי על הדיפלומטיה' במשרד ראש הממשלה והיה בעבר שגריר ישראל בוושינגטון, טוען כי "משפחת תמימי" אינה אמיתית.

כמה שהדבר הזה נשמע מופרך ברגע הראשון, אורן מתעקש כי בני המשפחה מהכפר נבי סלאח, שעולה שוב ושוב לכותרות בשל התנהגותם הפרובוקטיבית מול כוחות הביטחון - בעיקר של הבת עאהד - "הורכבה באופן מיוחד עבור התעמולה הפלסטינית".

לדברי אורן לעיתון 'הארץ', העניין עלה לדיון לפני יותר משנתיים בוועדת משנה חסויה של ועדת החוץ והביטחון, בראשה הוא עמד. התעורר אז חשד, מספרים בלשכתו של אורן, כי מדובר במשפחה "לא אמיתית. ההשערה הסופית היתה שכנראה מדובר במשפחה, ולאט לאט 'הסתפחו' אליה ילדים שמתאימים לפרופיל שהם מחפשים. אין מסקנה חד משמעית בנושא".

סגן השר מייקל אורן, מפיץ התיאוריה על משפחת תמימי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חיזוק לטענתו המוזרה, מצא אורן בתמונות שצולמו מחצר בית המשפחה. "ילד בן 12 מצטלם עם גבס ביד ימין, ויום למחרת עם גבס בצד שמאל", צייץ סגן השר. "תגידו לי אתם אם זה לא ממומן ומבויים? משפחת תמימי היא חלק מתעשייה ששולחת ילדים להתעמת עם חיילי צה"ל, כדי לגרום נזק תדמיתי לישראל בעבור כסף".

כוונתו של אורן מביכה משהו, כשבודקים ומגלים שה"תמונות" המדוברות - זו אותה תמונה שפשוט הופצה באחת הפעמים כשהיא הפוכה.

מעצרה של עאהד תמימי בביתה, באמצע הלילה (צילום: דובר צה"ל)

מייקל אורן מצידו הוסיף חיזוק לתיאוריה שלו: "אבחנו את החזות של המשפחה, אם חברי המשפחה נבחרו לפי החזות שלהם, חזות מנומשת, בהירה. גם לבוש. ממש תפאורה. לבוש אמריקאי לכל דבר, לא פלסטיני, עם כובעי בייסבול הפוכים. אפילו אירופאים לא הולכים עם כובע בייסבול הפוך. הכל היה מוכן, אחרי הפרובוקציה או הקטטה היו יוצאים פוסטרים או אפילו גופיות עם התמונה של הילד. הכל היה מוכן".

יצויין, כי כל חברי ועדת החוץ והביטחון שהשיבו לפניית 'הארץ' בנושא, אמרו כי אינם זוכרים את הדיון שעליו דיבר אורן, למעט אחד שזכר אותו "במעורפל". גם מקורות בגופי הביטחון, שסירבו להתייחס רשמית לנושא, אמרו לעיתון כי לא ידוע להם על בדיקה או חקירה לגבי "אמיתותה" של משפחת תמימי.

בשל כך, פנה יו"ר סיעת 'הרשימה המשותפת' ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בדרישה לחשוף את הפרוטוקולים של הדיון שיזם לדבריו סגן השר מייקל אורן (כולנו) בשאלה האם משפחת תמימי מנבי סלאח היא משפחה אמיתית או שמדובר בשחקנים.

תיעוד הכאת החיילים בידי עאהד תמימי וקרוביה (צילום: מתוך פייסבוק)

בני משפחת תמימי מצידם, נעלבו ממש מדברי אורן, המטילים למעשה ספק בהיסטוריה המשפחתית, בה הם גאים מאוד. אחד מהדודים שלה מצוטט ב'הארץ' כמי שאמר: "המשפחה שלי ישבה פה עוד כשאדם ראה את חוה אוכלת מעץ הדעת".

לדבריהם, מוצאם ממשפחה נוצרית שהתאסלמה לפני כ-1,500 שנה ונדדה מאז ברחבי הארץ. בנבי סאלח הם יושבים כבר 300-400 שנה. לדברי נאג'י תמימי, אביה של נור שתועדה מכה חיילים יחד עם בת דודתה עאהד, היום נושאים את שם המשפחה כל תושבי נבי סאלח, כ-600 איש, עוד כ-100 ברמאללה, ומחוץ לפלסטין יש כמעט 500 - בירדן ובארה"ב. "בני המשפחה גם נלחמו ונפצעו במלחמת 1948 (מלחמת השחרור. א.ר.) לצד כוחותיו של עבד אל-קאדר אל-חוסייני".

אחרי הכל, אורן עדיין סבור שעוד לא נאמרה המילה האחרונה בנושא: "אנחנו חייבים להמשיך ולחקור, וגם להגיע למקורות של הפעילות. מי הם הבמאים, המממנים והמפיקים של ההצגה של תמימי. זה גורם לנו נזק וגם גורם לאותם ילדים פלסטינים נזק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר