גם בגלל טראמפ

שתי דקות לפני אסון עולמי: "שעון יום הדין" הוזז קדימה בחצי דקה

"שעון יום הדין" שמסמל מידי שנה את גודל האיום הנשקף לאנושות, הוזז בחצי דקה קדימה, זאת בין השאר בשל חילופי האיומים בין קוריאה הצפונית לממשל דונלד טראמפ (מהעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
2 דקות לחצות (צילום: שאטרסטוק)

"שעון יום הדין" שמסמל מידי שנה את גודל האיום הנשקף לאנושות, הוזז בחצי דקה קדימה על ידי המדענים האחראים עליו. כעת, מצביע בשעון על השעה 23:58, שתי דקות לחצות, כאשר חצות היא שעת האפס, או "שעת האפוקליפסה" בשעון יום הדין שנוסד בשנת 1947.

מאחורי השעון עומדים מדענים בולטים בעולם, שעומדים גם מאחורי "ביטאון מדעני האטום" בשיקגו. "שעון יום הדין" נועד במקור בכדי להציג לעולם את הסכנה הגרעינית שנשקפת לעולם, אולם בשנים האחרונות המדענים שמאחוריו משתמשים בו גם בכדי להתריע מפני ההתחממות של כדור הארץ.

השנה, זזו המחוגים קדימה בחצי דקה, זאת בשל אי הטיפול של מנהיגי העולם באיום הנשקף ממאגרי הנשק הגרעיני. גם בשנה הקודמת הוזזו מחוגי השעון קדימה, וגם אז מי ששימש כנשיא ארה"ב, המעצמה החזקה בעולם, היה דונלד טראמפ.

המדענים שמאחורי השעון אומרים כי ההתקרבות ל"יום הדין" נובעת בין השאר מהסכנה של אסון גרעיני בשל העימות עם צפון קוריאה, היחסים המתוחים בין ארה"ב לרוסיה ועוד.

הארגון אמר על תכנית הגרעין של צפון קוריאה ותגובות ממשל טראמפ בנוגע אליה כי "הרטוריקה הראוותנית והמעשים הפרובוקטיביים משני הצדדים הגדילו את הסיכוי למלחמה גרעינית שתחל כתוצאה מתאונה או מחישובים מוטעים".

"הדיפלומטיה הבינלאומית נעשתה דיפלומטיה של קריאה בשמות, וזה יוצר תחושה סוריאליסטית שהופכת את המצב הביטחוני העולמי למסוכן מאי פעם" הוסיפו המדענים.

ואיך ניתן להחזיר לאחור את מחוגי השעון? המדענים המליצו לטראמפ להימנע מהצהרות פרובוקטיביות נגד קוריאה הצפונית ולהחל בשיחות בערוצי תקשורת שונים בין שתי המדינות.

בשנת 1953, כך על פי "שעון יום הדין", העולם היה קרוב ביותר ל"שעת האפס". באותה שנה, ניסתה ארצות הברית את פצצת המימן. ומתי היינו הכי רחוקים משעת האפס? בשנת 1991 עמד השעון על 17 דקות לחצות, זה קרה בסיום המלחמה הקרה ואחרי נפילת חומת ברלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר