כמידי חודש

כ-1500 מתפללים נכנסו לקבר יוסף בשכם

לקראת פורים: כ-1500 בני אדם הלילה להתפלל בקבר יוסף בעיר שכם, ביניהם השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. השרה: "לכולם צריכה להינתן הזכות להיות כאן" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גילה גמליאל הלילה בשכם (צילום: רועי חדי וידאו: דו"צ)

לקראת פורים אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ, הגיעו הלילה (ד') להתפלל בקבר יוסף שבשכם. בין המבקרים הרבים היו גם השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגן ראש מועצה אזורית שומרון דוידי בן ציון, מח"ט שומרון אל"מ גלעד עמית, וקצינים בכירים נוספים.

כחלק מהמאמץ הבלתי פוסק להגנת ואבטחת היישובים במרחב יהודה ושומרון, גדוד 90 הנמצא בתעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ״שומרון״, ביצעו את הכניסה שנמשכה כל הלילה לקבר יוסף הצדיק בלב העיר שכם.

"במקום הזה אנחנו נוגעים בשורשים של העם שלנו" אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון. "מצד אחד הלב מתמלא בעוצמה. מצד שני לבוא רק בלילה, כגנבים, בשעה שאפילו על פי הסכמי אוסלו המקום צריך להיות בשליטת ישראל. אנחנו מתחזקים מכאן ומקווים שהישיבה שהייתה כאן תחזור ודגל ישראל ימשיך להתנופף מעל המקום הקדוש הזה. אני רוצה מכאן לברך את השרה גילה גמליאל ואת כל שרי הממשלה שיצברו כוחות מקבורתו של יוסף הצדיק, בדרך לחיזוק עם ישראל וחיזוק ההתיישבות".

על כך השיבה השרה: "אני רוצה לברך אתכם על כך שאתם נלחמים שכל העם שלנו יוכל להגיע לכאן. לקבר יוסף. הבסיס שלנו היסודות שלנו נמצאים כאן הדרישה של יוסף הצדיק כבר אז באותה תקופה להקבר בארץ ישראל היא מדהימה. אז בטח ובטח לכולנו צריכה להנתן הזכות להיות כאן. על מנת שהעם היהןדי יוכל לקבל שכל המקומות הקדושים שאנחנו דואגים שיהיו פתוחים עם חופש דת וחופש פולחן לכולם בטח ליהודים וקבר יוסף הוא אחד מהם. המקום הזה נותן לנו כוחות עצומים".

ראש מועצת שומרון הודה למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון, ולחיילי ומפקדי צה"ל שפעלו לקידום הכניסה הזו וכניסות נוספות.

קצין ההגמ"ר של החטיבה המרחבית שומרון, רס״ן שלומי כהן, מספר כי ״כאחת לחודש מאפשרת חטיבת שומרון כניסת מתפללים לקבר יוסף ומאבטחת את הכניסה, במטרה לאפשר את התפילות במקום כסדרן". עוד הוסיף כי "הכניסות אל העיר נעשות באופן מרוכז, ומתאפשרות בתיאום מסודר אל מול החטיבה. קיים שיתוף רציף והדוק עם ההתיישבות בגזרה ואנו שמחים על כך. כוחות החטיבה פועלים במטרה לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את ביטחונם של המתפללים. אמש, סוכמה הכניסה אל הקבר והתפילה בהצלחה ובביטחון. צה״ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להמשיך ולשמר את בטחון התושבים והגזרה בכלל״.

צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר