לאחר התעמרות

הסדר בין המדביקים החרדים לעיריית י-ם

עיריית ירושלים החליטה לוותר על הקנסות למדביקים החרדים שסבלו בשנה האחרונה מקנסות רבים ומהחרמת רכביהם לאחר שהדביקו מודעות לא על לוחות מודעות רשמיים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בשנה האחרונה ניהלה עיריית ירושלים מלחמת חורמה במדביקי מודעות הפיראטיים ברחבי ירושלים. המלחמה הגיעה עד להטלת קנסות כבדים על חברות פרסום שפרסמו מודעות אבל רכביהם הוחרמו וקנס כבד הוטל על המדביקים, כעת הסאגה הגיעה לסיומה.

מעט רקע: עיריית ירושלים החליטה בשנתיים האחרונות לאכוף, את הדבקת המודעות בצורה לא חוקית. כדי להגביר את האכיפה נוספו במסגרת אגף התברואה העירוני, פקחים מיוחדים שעסקו באכיפת החוק.

אלא שמחסור חמור בלוחות מודעות הוביל את חברות הפרסום לתלות מודעות על גבי עמודים וקירות בצורה שאינה חוקית. אחד מבעלי חברות הפרסום מספר ל'כיכר השבת' כי השיא היה לאחר פטירת מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל: "כמעט בכל יום השתמשו בשירותנו לתליית מודעות עבור הספד כזה או אחר. באותה תקופה נקנסו באלפי שקלים ומספר רכבים הוחרמו על ידי העירייה".

בישיבת מועצת העיר ירושלים הוחלט על התקנת לוחות ציבוריים שישמשו עבור מודעות אבל. בשל כך הותקנו עשרות לוחות ברחבי ירושלים ועוד רבים יותקנו בתקופה הקרובה. מלבד זאת, לאחר התערבות חבר מועצת העיר ישראל קלרמן והעסקן קובי מושקוביץ בוטלו הקנסות לחברות הפרסום.

לצד זאת, חברות הפרסום התחייבו לא לתלות מודעות במקומות לא חוקיים, וכך העירייה מצידה מעלימה עין ומפחיתה את הפיקוח עד להשלמת הצבת כל לוחות המודעות הציבוריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר