"יש שוליים צעקניים"

הרמטכ"ל איזנקוט חשף: "1000 פעולות מעבר לגבולות"

רב-אלוף גדי איזנקוט, הרמטכ"ל, מספק בראיונות שהעניק לקראת החג שורת התייחסויות מעניינות לגבי "צעדת המיליון", היקף פעולות ישראל מעבר לגבול והסערות הפנימיות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל (צילום: Basel Awidat/Flash90)

"הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שיגידו שאלאור אזריה גיבור. כך לא נראה גיבור", כך אמר לאחרונה הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

בראיון ל'מעריב' הוא אף הביע את חששותיו "מפני שוליים צעקניים שיהפכו לקול מרכזי יותר. אני לא עושה מה שפופולרי, אלא מה שטוב לצה"ל, בונה חומה מול כל האינטרסנטים".

אלאור אזריה (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אלאור אזריה (צילום: Miriam Alster/Flash90)
הגדלה

באותו הקשר, את השסעים בחברה הישראלית הגדיר איזנקוט כמסוכנים יותר מהאיומים החיצוניים על מדינת ישראל, תוך שהוא מותח ביקורת על הניצול הציני שלדבריו עושים גורמים פוליטיים בצה"ל.

באשר להיקפן של הפעולות החשאיות שמבצעת מערכת הביטחון הישראלית, חשף הרמטכ"ל: "בתקופת כהונתי בוצעו למעלה מ-1000 פעולות מעבר לגבולות". לדבריו, צה"ל תחת פיקודו אף חזר לתקוף בצפון אחרי תקרית הפלת מטוס ה-16־F לפני כחודשיים, מעל שמי הגליל העליון.

הרמטכ"ל בטקס החלפת ראש אגף המודיעין, היום (צילום: ליהי קרויפניק, ynet)

לגבי "צעדת המיליון" המתוכננת על ידי חמאס בגבול עזה-ישראל, החל מיום שישי הקרוב, הזהיר איזנקוט בראיון ל'ישראל היום': "לא נאפשר פגיעה בתשתית ביטחונית. אם הפלשתינים חושבים שהם יארגנו צעדה והיא תעבור את הגדר והם יצעדו לשטחנו - הם טועים".

"ננקוט יד קשה כדי למנוע חדירת צועדים מעזה לתוך שטח ישראל, והאחריות תהיה על הנייה ועל מי ששלח אותם לשם. צה"ל עשה את כל ההכנות הנדרשות כדי להתמודד עם הצעדה בעזה. האפשרות ל'גלישה אלימה' גדולה כעת מבעבר, כי יש ברצועה תסכול גדול מאוד. האינטרס שלנו הוא לשמר את המציאות הביטחונית הקיימת לפחות עד סוף השנה, כדי לאפשר השלמה של התשתיות הביטחוניות נגד המנהרות". ל'מעריב' אמר הרמטכ"ל: "האתגר הוא להימנע מפגיעה רחבה בבני אדם, בוודאי בנשים ובילדים, אבל אנחנו מתירים ירי לעבר מי שפוגע בתשתיות שלנו".

איזנקוט הוסיף הצהרה מעניינת באשר למצבה הביטחוני הכללי של ישראל, שלדבריו לא ניצבת בפני איום קיומי: "צבאית, אנחנו בלתי מנוצחים", קבע.

הרמטכ"ל אף סיפק התייחסות למצבו ותוכניותיו האישיות. על גילוי סרטן הערמונית בגופו הוא אמר: "לקבל את זה באמצע החיים זה פטיש בראש", ועל "שאיפותיו" הפוליטיות אמר בהומור: "אני פועל להגדיל את תקופת הצינון מ-3 שנים -6...," תוך שהוא מצהיר באופן ברור כי אין בכוונתו להיכנס בעתיד לפוליטיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר