גרושים? כך תעברו את ליל הסדר והחג בשלום

חג פסח מתקרב ולמשפחות רבות בישראל המשמעות הראשונית שלו היא חלוקת ימי שהייה, אצל מי הילדים יהיו בליל הסדר, אצל מי בחג השני, ומה עם חול המועד שביניהם * כמה טיפים לימי החג, שיהפכו את הדברים פשוטים וקלים יותר (מאמע, זוגיות)

כך תעברו בשלום.. (צילום: שאטרסטוק)

חגי ישראל מתחלקים בין ההורים הגרושים לסירוגין שנה-שנה. כלומר אם בליל הסדר הקרוב הילדים ישהו עם אימם, הרי שבליל הסדר הבא הם ישהו עם אביהם, וכך לסירוגין מידי שנה.

ההמלצה הראשונה במעלה היא - גם אם יש חילוקי דעות ביניכם, בשום אופן אל תעשו את המאבקים על גבם של הילדים.

יש הרבה חגים במדינתינו, וחג פסח ספציפית הינו חג ארוך בו 2 ערבי חג ועוד ימי חופשה למכביר, שבוודאות ניתן לחלקם בשווה בין שני ההורים, כך ששניהם יולכו לבלות זמן איכות עם הילדים נטו.

אז הנה כמה טיפים לימי החג, שיהפכו את הדברים פשוטים וקלים יותר:

1. חלוקה מראש - חלוקת ערבי החג לרוב ידועה וקבועה מראש בין ההורים, אבל אני ממליצה להגדיר ולחלק מראש ביניכם גם את הימים הספציפיים בהם הילדים ישהו עם כל אחד מכם ההורים. מומלץ ממש לרדת לרמת הפרטים הקטנים כולל מי אוסף ומי מחזיר ובאילו שעות, מקום האיסוף ומקום החזרתם (לפעמים בחלק מימי החג שוהים אצל המשפחה המורחבת, ואולי משם צריך לאסוף את הילדים בחלק מהימים)

2. גמישות, גמישות, גמישות- למען הילדים- השתדלו להיות גמישים ככל שניתן. במיוחד בחופשות ארוכות כמו חופשת פסח, בטוח תצליחו להסכים על חלוקת הזמנים כך שכל הצדדים יצאו מורווחים ומעל לכל הילדים. אם תצליחו להסכים על זמנים שמעבר לחלוקה הקבועה בהסכם- אשריכם ואשרי ילדיכם!

3. הדדיות - זיכרו כי החיים דינאמיים, היום הורה אחד מבקש לשנות יום מפגש, אבל מחר ייתכן והצד השני יהיה זקוק לסיוע עקב בלת"מ כזה או אחר. ללכת לקראת ההורה השני כיום, משמעו על פי רוב -סיוע מצידו מחר.

4. הילדים מחוץ למחלוקות - אל תשתפו את הילדים במחלוקות עם ההורה השני. ילדים גדולים אפשר לשאול לגבי ימים מסויימים או פעילויות מסוימות עם מי ירצו לשהות, אבל מכאן ועד לערב אותם בחילוקי הדעות הדרך ארוכה. אם לא הגעתם להסכמות גמישות- היצמדו להסכם הגירושין ולהסדר הקבוע בו.

5.פרופורציות - גם אם אין הסכמה, או שההורה השני לא נענה לבקשתכם להתגמש ביום שהיה זה או אחר, אל תשרפו את הגשרים איתו. זיכרו שהאופן בו תפעלו היום בכל הממשקים עם הצד השני, ישליך על התקשורת שתהיה ביניכם בהמשך. זיכרו שגם אם כרגע זה לא ממש נראה כך- שניכם רוצים בטובת הילדים, וטובת הילדים היא שיהיו להם שני הורים פעילים אותם הם פוגשים בקביעות ובאופן יציב.

חג שמח !!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית