אחרי השלום עם אביו

הרב אליהו עמאר: "השלום המיוחל - עם 'יחד'"

"עדיין אין שלום", אומר היום בנו של הראשל"צ הגר"ש עמאר, "השלום המיוחל, הוא בקרב כלל הציבור הספרדי, גם עם מפלגת 'יחד'" • פגישת 'השלום הספרדי' - היום שאחרי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב אליהו עמאר לצד אביו הראשל"צ (צילום ארכיון: שלומי כהן)

הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס היום (רביעי) למפגש הפסגה של אביו עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואמר כי השלום רק בתחילתו, וזה יושג דווקא עם מפלגת 'יחד' של אלי ישי.

בשיחה ל'קול ברמה' אמר הרב עמאר: "הייתה שיחה בעיקר של דברי תורה, קצת מנושאי בתי הדין בימים הללו, אתמול היית שיחה תורנית, הקשיים והרדיפות שעוברת מערכת הדיינים בארץ".

לדבריו: "הפגישה עם הרב יצחק יוסף היית פגישת השלמה, בין רבנים - מטבע הדברים - המחלוקות לא גדולות. המחלוקות לצערי הובלו על ידי הפוליטיקה מסיבות פוליטיות".

"הפגישה היותר חשובה", אמר בנו של הגר"ש, "היית ביום חמישי בלילה, שם זה היה יותר משמעותי. כאשר הפוליטיקאים החליטו, אני מקווה, להפסיק לחתור נגד רבנים ונותנים לציבור הספרדים את הרצון לאחדות".

"מאחורי הקלעים, עד כמה שאני יודע, היה עוזר אחד של דרעי מול אדם מטעמינו שידע לתקשר איתו", סיפר הרב עמאר על ההתנהלות בימים האחרונים".

הגר"י יוסף, דרעי והגר"ש עמאר, בפגישה אמש (צילום: כיכר השבת)

באשר ליחסים עם הגר"י יוסף אמר: "תמיד הרב כיבד את הרב יצחק יוסף, גם על גדלותו בתורה וגם שהוא בנו של מרן ע"ה, אני לא חושב שהיית נקודה מסוימת שהיה צריך לגשר עליה. אין ספק שהמנוע של כל המחלוקת הזו זה מנוע פוליטי".

לדבריו, "בפגישה בין הרב לדרעי, חלק מהשיחה התנהלה סביב העתיד, אני חושב שגם ההגעה של דרעי לרב, ההבנה של אריה שאי אפשר להמשיך לעשות מחלוקת, זה פשוט הגיע הזמן שהציבור הספרדי לא בנוי למחלוקת הוא צריך את האחדות, אנחנו רואים שבמחלוקת כולם מפסידים".

"עדיין אין שלום, השלום המיוחל, בקרב כלל הציבור הספרדי", הוסיף הרב אליהו עמאר ואמר: "כשמתחילים תהליך הנעה של שלום כשהכיוון שלו והרצון להגיע לשלום גם עם מפלגת 'יחד', אני חושב שאי אפשר לעשות את זה ביום אחד אלא צריך לעשות את זה בשלבים, השלב הראשון מבחינת ש"ס היה לפנות לרב עמאר, בהבנה שהוא כנראה אחד היחידים שיכול לדבר לכל קצוות הציבור, ולמצוא תמיד את המאחד, ולמצוא את הדרך בעז"ה להגיע לתוצאה המיוחלת של שלום עם כולם, הרב כבר התחיל לפעול בזה".

לדבריו, "אנחנו נותנים את ההזדמנות, אנחנו נראה את המציאות מה קורה בחודשים הקרובים, גם מול 'יחד' בעז"ה, לראות עד כמה הם מוכנים להתאמץ בשלום, וגם איתנו, אף אחד לא טיפש, אנחנו מתנהלים בזהירות, אבל הציבור רוצה שלום ואנחנו בוודאי ניתן את ההזדמנות".

"זה שונה ממפלגת 'יחד' שזה גוף שקיים עם אנשים, ששם בהחלט צריך לראות איך עושים שילוב שנראה לעיין מיידית".

האם מה שאנחנו, כציבור, נוכל לראות מעבר לתמונות שיצאו מהבית, זה לראות גם שלום אמיתי לראות את דרעי יושב עם אלי יש יחד עם ש"ס?

"כולי תקווה שבימים הקרובים, או בשבועות הקרובים נגיע לשם, זו התקווה שלי יחד עם תקוות הציבור", השיב בנו של הראשון לציון הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר