בהנחיית יועמ"ש הכנסת

נשים יוכלו להתמודד לתפקיד... "רב הכנסת"

מכרז לתפקיד רב הכנסת עורר את זעמם של ארגוני הנשים והרפורמים, היועץ המשפטי של הכנסת נכנע והודיע כי נשים יוכלו להתמודד לתפקיד עם תעודת משגיח כשרות (אקטואליה)

מליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

הנחיה חדשה של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קובעת כי המכרז לתפקיד רב הכנסת - בעקבות יציאתו לגמלאות של רב הכנסת הנוכחי, אלכסנדר הוכמן - ייפתח גם לנשים, לא פחות.

תפקידו של רב הכנסת הוא בעיקר בתחום הכשרות של המטבחים במשכן, אחריות על בית הכנסת וכן על שירותי הדת השונים מקביעת מזוזות ועד מכירת חמץ בפסח.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', הכנסת פרסמה לפני מספר חודשים מכרז כדי למצוא מחליף לרב הוכמן, כאשר אחד מתנאי הסף, היה הצגת הסמכת "יורה יורה" - שהיא תעודת רב מוסמך מטעם הרבנות הראשית.

הדרישה ל'יורה יורה', עוררה כצפוי את זעמם של ארגוני הנשים, מאחר והיא מונעת מנשים להתמודד לתפקיד שכן אינן נבחנות את מבחני הרבנות הראשית.

המרכז הרפורמי לענייני דת ומדינה פנה באמצעות עו"ד ריקי שפירא למנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' וליועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון, בטענה כי המכרז מפלה נשים ונערך בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

בעקובות הפניה, היועמ"ש של הכנסת שיגר מכתב לעו"ד שפירא והודיע לה כי המכרז שפורסם נעצר ובקרוב יפורסם מכרז חדש שיאפשר לנשים להתמודד, כך שהדרישה להצגת "יורה יורה" תבוטל ובמקומה תתאפשר הצגת תואר ראשון ממוסד אקדמי לצד תעודת משגיח כשרות של הרבנות הראשית לישראל.

"שינוי דרישת ההשכלה במכרז החדש יאפשר לציבור רחב יותר, ובכלל זה נשים, העוסק בתחום השגחת הכשרות ובעל ניסיון רלוונטי בהתאם לדרישות המכרז, להגיש מועמדות למשרה", כתב עו"ד ינון.

מדוברות הכנסת נמסר כי "במכרז לתפקיד ראש תחום (כשרות ועניינים הלכתיים) הופנתה תשומת לבנו לכך שתנאי המכרז נוסחו בצורה, שאינה עולה עם הפסיקות האחרונות בנוגע לדרישות ממשרות מן הסוג המדובר. תנאי הסף שונו בהתאם. הכוונה היא לסיים את ההליך עד תום כנס הקיץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר