פרטיות מחמירה

השימוש בוואטסאפ באירופה - מגיל 16 בלבד

חוקי הפרטיות המחמירים של אירופה הביאו את אפליקציית המסרים הפופולרית להכריז כי גיל השימוש יעלה מ-13 ל-16 זאת בשל רצונה של החברה להמשיך ולאסוף מידע (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אפליקציית המסרים המהירים - וואטסאפ מעלה את גיל המינימום לשימוש בשירות באירופה מ־13 ל־16, כדי להתאים לתקנות הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי שייכנסו לתוקף בחודש הבא.

התקנות המחמירות החדשות יחייבו כל ארגון שפועל ביבשת לעמוד בסטנדרטים נוקשים מאוד בכל הנוגע לשמירה, עיבוד והעברה של נתונים אישיים של אזרחים, תחת איום של קנסות עתק למי שיפר אותן. בחודשים האחרונים פעלו במרץ ענקיות הטכנולוגיה לצד חברות קטנות כדי לבצע את השינויים הנדרשים בתנאי השימוש שלהן על מנת שיעמדו בתקנות החדשות.

כחלק מהמהלך הכריזה וואטסאפ, שנרכשה לפני כמה שנים במחיר שיא על ידי פייסבוק, על כללי שימוש חדשים עבור משתמשי האיחוד האירופי, שאחד מהם הוא העלאת גיל המינימום לשימוש באפליקציה מ־13 ל־16, מאחר שעל פי התקנות החדשות באירופה אסור לאסוף מידע על קטינים מתחת לגיל 16 ללא אישור הוריהם. במדינות אחרות, כולל ישראל, הגיל המינימלי המותר באופן רשמי לשימוש בווטסאפ נותר 13.

ההכרזה בעצם מוכיחה את מה שכולנו כבר יודעים כל הזמן, וואטסאפ אוספת את המידע עלינו מתוך השיחות הפרטיות שאנו עורכים. הדבר גם מסביר מה הביא את פייסבוק להשקיע מיליארדי דולרים ברכישת האפליקציה החינמית.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בקרוב תדרוש האפליקציה ממשתמשי ווטסאפ באירופה לאשר שהם בני 16 ומעלה, ורק אז יוכלו להמשיך ולהשתמש בה. אך לא ברור אם ווטסאפ מסוגלת בכלל לאכוף בצורה יעילה את ההגבלה הזו, וככל הנראה ילדים מתחת לגיל 16 יוכלו להצהיר שהם מבוגרים יותר, ולהמשיך להשתמש בשירות – כפי שכיום משתמשים בפייסבוק ובווטסאפ ילדים מתחת לגיל 13, גיל המינימום המותר.

כחלק ממדיניות הפרטיות החדשה של ווטסאפ, משתמשי השירות בעולם יוכלו גם להוריד עותק מלא של המידע שלהם, כמו הודעות ששלחו וקיבלו, וכן מדיה ומידע נוסף שנאגר עליהם. מהלכים דומים נקטו גם באינסטגרם, שהכריזה בימים האחרונים שתאפשר למשתמשיה להוריד עותק של כל המידע שנשמר עליהם במאגרי החברה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר