השלום הספרדי • ראיון ראשון

ח"כ מרגי: 'הפרשנות סביב אלי ישי - רק מזיקה; זה לא קיים'

לראשונה מאז פגישת השלום בין הראשל"צים הגר"י יוסף והגר"ש עמאר, מתייחס ח"כ יעקב מרגי לכל מה שהתרחש, להשלכות, לפרשנויות, לסיכוי לשלום מול ישי וגם משגר איום ל'דגל התורה' (חדשות)

ח"כ מרגי והגר"ש עמאר, אמש (צילום: נתן ללזרי)

יומיים לאחר פגישת השלום בין הראשונים לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי שלמה משה עמאר יחד עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ח"כ יעקב מרגי, שובר שתיקה ומתייחס לנושא, כמי שנחשב למקורבו של הגר"ש עמאר, ומזהיר מפני אלו שינסו לטרפד את המהלך ומדגיש כי אלי ישי כעת לא חלק מהסיפור.

בראיון לישי כהן ולאיתי גדסי בתוכנית 'מהדורת סוף השבוע' ברדיו 'קול חי' אמר מרגי: "התחושה שלי טובה מאוד אבל אני מתפלל ומקווה ששועלים קטנים לא יחבלו בכרמים, בימים הראשונים הרבה קשקשנים יפיצו שההוא אמר, לא טוב להם, הם אהבו את המחלוקת. אז אני שמח שב"ה שגדולי ישראל נפגשו והשלום ישכון בביתנו, זה מה שחשוב לי, זו הייתה המשימה, ולכן כל רעשי הרקע האחרים לא לעניין בלבד".

"בימים האחרונים שמרתי על שתיקה", הוסיף מרגי, "לא הגבתי ולא קפצתי, וקראתי לאן כל אחד לקח את זה. קודם כל, המהלך שעשה אריה דרעי יחד עם הרב עמאר ולאחר מכן עם הרב יצחק - זה דבר גדול. זו הייתה המשימה - השלום. שלום שבא בלי תנאים, זה מסר לציבור שלנו שהרגיש שהוא קרוע ומסוכסך, היום ב"ה אנחנו לא שם".

פגישת השלום שנחשפה ב"כיכר השבת"

על התגובות שהוא מקבל בציבור של ש"ס אומר ח"כ מרגי: "הייתי ביומיים האחרונים גם בסיורים ואירועים, הציבור שמח, כל מי שפוגש אותי - משמח, מרוצה, 'כל הכבוד שעשיתם את זה', הציבור שמח שהוא יודע שלא צריך להתעסק בוויכוחי סרק".

על הדיבורים סביב צירופו של אלי ישי אומר מרגי: "בשיחות שדיברתי בזמנו על השלום הספרדי, לא עניין אותי הפרשנות האזרחית, עניין אותי השלום בין הרבנים. כל השאר, שיסלחו לי, שישבו במקומם, כרגע אנחנו מחזקים רק את השלום הרבני-תורני. כל מי שיגיד לך להביא את ההוא, רק מחבל, לא יודע ולא מבין, זה לא יקרה ולא נכון, כרגע לא צריך להתעסק בכלום, רק לחזק את השלום בין הרבני ולהביא אותו לציבור".

ח"כ מרגי תקף והוסיף: "כל הפרשנויות סביב הנושא הזה - לא מועיל, רק מזיק, מפיצים מה זה אמר ומה הציעו לזה, זה לא נכון ולא קיים. כל הסיפור הזה זה נשק לגזרה של אלי ישי - זה מהרצון גם של אריה וגם של הרב עמאר - זה להביא את הרב מאזוז, לא מעבר לזה".

"הפרשנויות סביבו מזיקות", ישי ודרעי (יונתן זינדל, פלאש 90)

"אין מקום לשתי מפלגות ספרדיות", מבהיר מרגי, "אנחנו איבדנו הרבה כוח, פיזרנו, הפסדנו הרבה קולות, גם אם זה חלקם כעסו עלינו בגלל המחלוקת, חלקם הצביעו ליחד, אני לא חושב שיש לזה מקום. אם ניתן לגשר על הפערים שיביאו למצב של אחידות, בלי חתרנות, בלי תדרוכים, אחידות השורות, שבאמת נרגיש מפלגה אחת - זה ימם יגידו, אבל זה לא עכשיו".

באשר להשפעה של השלום למצבה של ש"ס בסקרים, מרגי חושב שהמהלך ישפיע: "בוודאי, ואנחנו נראה את זה בזמן הקרוב, זה תהליך שיקרה. בעז"ה אנחנו נראה פעילויות משותפות. הציבור שלנו יאהב את זה. כשאנחנו נשדר אחדות הציבור שלנו יישאר אצלנו, וזה מה שהוא רוצה לשמוע, לראות אחדות".

מרגי מתח ביקורת מרומזת על התנהלותה של ש"ס ואמר: "אנחנו צריכים לדבר לציבור שלנו, אנחנו מדברים בשנים האחרונות לציבור של יהדות התורה, שכחנו שיש לנו ציבורים נוספים שלא כולם אברכים בני תורה".

בהמשך הראיון התייחס ח"כ מרגי לבחירות המקומיות והרצון של 'דגל התורה' להריץ מועמד מול משה אבוטבול, והעביר מסר ברור ל'דגל': "מול דגל צריך לומר ברורות, נבטל את ההסכם ברכסים, רכסים שלנו ברוב מוחלט, בבני ברק יהיה הרבה מה לומר, באלעד נתנהג אחרת. בבית שמש יהיה ראש עיר חרדי רק אם זה יהיה משה אבוטבול. דגל התורה חושבת שזה שטיבלאך". לדבריו, ל'דגל אין רוב בבית שמש ואין לאף נציג חרדי סיכוי לנצח מלבד אבוטבול.

האזינו לראיון המלא עם ח"כ יעקב מרגי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר