ביקור בזק

מזכיר המדינה החדש פומפאו, יבקר בישראל

מייק פומפאו שככל הנראה ימונה כבר היום באופן סופי לתפקיד מזכיר המדינה האמריקאי, יבקר ביום ראשון הקרוב, ביקור בזק בן 3 שעות בישראל, בו ידון על הנושאים המרכזיים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מייק פומפאו (צילום: שאטרסטוק)

בצל המתיחות עם איראן וסוריה, מזכיר המדינה האמריקני המיועד וראש ה-CIA לשעבר, מייק פומפאו, יגיע ביום ראשון הקרוב לביקור בזק של שלוש שעות במסגרת סיור ראשון באזור במסגרת תפקידו.

זהו בהחלט לא ביקורו הראשון של פומפאו בישראל, בעבר הוא ביקר כמה פעמים בישראל במסגרת תפקידיו כראש ה-CIA וכחבר קונגרס מטעם מדינת קנזס. הסנאט צפוי להצביע היום על אישור מינויו של פומפאו לתפקיד מזכיר המדינה האמריקאי במקומו של רקס טילרסון.

פומפאו נחשב לתומך ישראל ולמתנגד חריף להסכם הגרעין עם איראן ומינויו לתפקיד מהווה אות אזהרה לטהראן בנוגע להסכם ולכוונתו של טראמפ להביא לשינויו או לביטולו.

האיראנים שחשים את הלחץ בתקופה האחרונה לאור האולטימטום שהציב טראמפ לאירופאים לשנות את הסכם הגרעין עד ל-12 למאי מנסים כל העת להלך אימים על ארה"ב. מנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי, קרא היום לאומות המוסלמיות להתאחד נגד ארצות הברית ואמר כי "טהרן לעולם לא תתכופף בפני הבריונות של ארה"ב". הוא הוסיף כי "האומה האיראנית התנגדה בהצלחה לניסיונות של ארה"ב ושל כוחות נוספים להתעמר בה ותמשיך לעשות זאת".

מנגד, שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין בפורטל החדשות הסעודי "אילאף" הפועל מלונדון והבהיר כי ישראל לא מעוניינת במלחמה עם אף אחד, אך לא תאפשר נוכחות איראנית בסוריה - יהיה המחיר אשר יהיה. ליברמן אמר כי "אם איראן תתקוף את תל אביב, ישראל תתקוף את טהרן ותהרוס כל מוצב צבאי איראני בסוריה שמאיים על ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר