פרסום ראשון

הגר"ח קנייבסקי הכריע: תמיכה באבוטבול - בכפוף למו"מ

מרן הגר"ח קנייבסקי הכריע כי בבחירות המקומיות בבית שמש תתמוך תנועת דגל התורה בראש העיר משה אבוטבול לקדנציה נוספת ולא תגיש מועמד עצמאי - בכפוף להצלחת המשא ומתן איתו (חרדים)

(צילום: יעקב לדרמן)

פרסום ראשון: לאחר דרמה ממושכת בשאלת הבחירות בעיר בית שמש, התקבלה הכרעה דרמטית ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהורה הבוקר (שישי) לרבני דגל התורה לתמוך בראש העיר המכהן משה אבוטבול, זאת בכפוף להצלחת המשא ומתן איתו.

הגר"ח הורה להיכנס למו"מ עם אבוטבול בדרישה לקבל את כל מה שמגיע בדין לציבור 'דגל התורה' מתוך הנחה שאם המו"מ נכשל יחזרו לקבל היתר להתמודדות עצמאית.

רבני 'דגל התורה' הגר"י אפרתי והגר"נ זוכובסקי עלו הבוקר למעונו של הגר"ח והציגו בפניו במשך כשלושים דקות את ההתחבטות סביב הבחירות בבית שמש בשאלה האם לתמוך בראש העיר משה אבוטבול או להתמודד עצמאית.

רבני התנועה עלו לקראת השעה 10:00 בבוקר לבית ברשב"ם, זאת לאחר שבוע שלם בו שמעו את הצדדים המורכבים אותם הציגו בפני הגר"ח קנייבסקי. ל'כיכר השבת' נודע כי ההתחבטות המרכזית הייתה בשאלה האם מועמד "דגל התורה" עלול להפסיד את הבחירות למועמד חילוני שינצל את ההתמודדות הדו ראשית בבית שמש ועלול לנצח את הבחירות. לאחר מכן הכריע הגר"ח כי על התנועה לתמוך באבוטבול.

הנציגות החרדית בבית שמש כססה ציפורניים לקראת ההחלטה. במהלך השבוע האחרון הביעו בכירים בתנועה דעות לכאן ולכאן, דווקא רבני העיר הבכירים היו בדעה כי יש לתמוך בראש העיר המכהן ולא לגרור את העיר לפילוג חרדי. הרבנים אף כתבו מכתב שהיה לעיניהם של גדולי ישראל הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטייו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר