"קשה לכתוב עליו"

נתן גושן: נלחם כל יום מחדש על ההשתוקקות לה'

תהליך ההתחזקות של האמן המצליח, הזמר והיוצר המוביל נתן גושן, מוסבר על ידו בגילוי לב, כשבתוך דבריו הוא מתייחס גם לשאילת הופעותיו מול קהל מעורב של בנים ובנות (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נתן גושן (צילום: אורית מילר, ynet)

כבר רבות דובר על הליך ההתחזקות באמונה ובשמירת המצוות של המוזיקאי המחונן והמצליח, גם בחו"ל, נתן גושן. בראיון שנתן בסוף השבוע למוסף G מבית 'גלובס', סיפר גושן על מצבו כרגע, ופרס את תחושותיו.

הטקסטים שלך חילוניים לגמרי, לעומת אמנים כמו אביתר בנאי, אהוד בנאי ויונתן רזאל, שמשלבים טקסטים אמוניים ביצירה שלהם, נשאל גושן על ידי המראיינת ליאת רון, והשיב: "כשהתחלתי לכתוב, הייתי בכיתה ה'- ו', כתבתי בכמויות והייתי הכי רחוק מהתורה. גם בגילאי ה-20 שלי, היו בתהליך שלי עליות ומורדות, עד שמצאתי את האיזון".

"את כל האלבום הראשון וחלק גדול מהשני הוצאתי מהמגירה. בשלישי, פחדתי שהטקסטים מתיישנים והתחלתי לכתוב שוב, אבל קשה לי לכתוב על בורא עולם, יש לי פחד כזה לכתוב על דבר גדול כל-כך".

לדבריו, הוא מביא את המבט שלו על הדברים: "על איך שגדלתי, איך שנכוויתי ממערכת החינוך, אני מדבר על מה שהיא הופכת אותנו להיות. וזה לא פחות חשוב מההשתוקקות לבורא עולם. לכל אחד מאיתנו, החוזרים בתשובה, יש את הדרך שלו, ואצלי זה כל יום מלחמה מחדש לשמור עליה".

נתן גושן בשיר 'צמאה לך', מתוך פרויקט צמאה (צילום: יח"צ)

במענה לשאילה אם בא לו לפעמים להרים ידיים, אמר גושן: "יש שיר שהוציא חנן בן ארי, ששואל את בורא עולם, מה אתה רוצה ממני? יש רגע כזה בחזרה בתשובה שאתה אומר, די. אבל אם בשפל המדרגה שלך, כשאתה במיץ של עצמך, אתה עדיין מדבר איתו, המצב שלך טוב".

חשבת פעם לשים מסקינגטייפ על העיניים כמו יונתן רזאל? נשאל הזמר, שענה: "מפורסמת שאלה את אביתר בנאי בכיתת אמן, 'למה לא תשיר איתי?', והוא ענה לה כשהרבה אנשים מדמיינים שהוא לא שר עם נשים, כי הוא מדיר אותן, שהוא לא מעריך אותן - וזה בדיוק ההיפך...".

אתה עוד לא בשביל להודיע שאתה לא מופיע מול קהל מעורב? - "כרגע אני בתהליך אחר. אני מצפה לראות אצל עצמי התקדמות במידות שלי ובמצוות. כרגע אני מופיע בפני קהל מעורב".

עוד מעט נראה אותך בסרט חדש שבו אתה מגלם את שחר, מוזיקאי חרדי שחזר בתשובה. סוג של התחלה חדשה וגם סגירת מעגל? - "הרגשתי שבורא עולם מסתכל עלי בקריצה: 'זוכר את התקופה שהיית במאה שערים?'... אבל אני לא מרגיש שחקן ואני לא יודע אם אמשיך לשחק", סיים גושן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר