גבתה 13 נפשות

סיכום 'המערכת החורפית': הקשה ביותר מזה כ-20 שנה

יותר משני עשורים לא חוות ישראל מתקפת גשמים עזים מלווים ברוחות ובברד בכזאת עוצמה, כפי שאירע בסערה האחרונה שפקדה את המדינה בשבוע שעבר (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד ירושלים המוצפת (צילום: מתוך @electionsJLM בטוויטר)

השירות המטאורולוגי, שסיים לבדוק את נתוני מזג האוויר החורפי שבאופן מוזר הורגש בתקופה קיצית זו, מפרסם את מסקנויו, והן: כ-20 שנה, מאז 1997, שלא נצפתה בישראל מערכת מזג אוויר עם מגוון רחב שכזה של תופעות קיצוניות, כמו ברד כבד, גשם בעוצמה חזקה, משבי רוח עזים - וכל זה על פני שלושה ימים.

העוצמות החזקות מאוד של הגשם בתוך פרקי זמן קצרים, שאפיינו בין השאר מערכת חורפית זו, נגרמה בשל התנועה האטמוספרית "שנבעה משקע רום", כהגדרת החזאים.

הגשמים אף לוו בחלק מהמקומות, בהם ירושלים, תל אביב וערד, בברד כבד, ובמשבי רוח חזקים שהגיעו בכמה אזורים ליותר מ-90 קמ"ש. כך לדוגמה בבית דגן נמדדו משבי רוח במהירות של 92 קמ"ש, במצוקי דרגות במהירות של 96 קמ"ש ובהר כנען שבצפת - 99 קמ"ש.

באשר לכמויות הגשם: בקיבוץ חפץ חיים נמדדו בשעות אחר הצהריים של יום רביעי האחרון 24 מ"מ בתוך עשר דקות ובעמק בית שאן נמדדו ביום חמישי כ-20 מ"מ בתוך 10 דקות.

כזכור, עוצמת ומהירות גשמים אלו גרמו גם לשיטפונות שגבו 13 הרוגים: 10 התלמידים מהמכינה הקדם-צבאית 'בני ציון' בנחל צפית שבערבה, נהג המשאית איימן ג׳אבר באזור נחל צין שבערבה ושני צעירים בדואים בשני אירועים שונים - בנגב ובמדבר יהודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר