"על פי מקורות זרים"

התקיפה נגד איראן בסוריה: הושמדו 200 טילים ארוכי טווח

העולם כולו עוסק בדיווחים על התקיפה המשמעותית, המיוחסת לישראל, של בסיסי איראן בסוריה: מה היו היעדים, מה מטרת התקיפה ומי נפגע • כל הפרטים - "על פי מקורות זרים" כמובן (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בשעות הלילה המוקדמות אמש (ראשון), האדמה רעדה בסוריה ובאזור. זהו לא משחק מלים, רעידת אדמה אכן הורגשה בכלים הסייסמוגרפים של המכונים הגיאולוגים השונים, בעקבות הפצצה מאסיבית בסוריה.

הלהבות והפיצוצים מעל שני מוקדי כוח של איראן בסוריה, היתמרו אל על ונראו למרחקים עצומים. מעוצמת הפיצוצים ניתן להעריך בירור, כי לפחות יעד אחד שהותקף הכיל גם מערכות חימוש כבדות שהאיראנים צברו בצפון המדינה המסוכסכת.

תוצאות התקיפה בסוריה (צילום: מתוך الاعلام الحربي المركزي)

גורמי מקצוע ברחבי העולם משערים ברמה גבוה של ביטחון כי מדובר במערכות טילים בליסטיים עם ראשי קרב כבדים וטילי שיוט אסטרטגיים.

מפרסום העיתון 'ניו יורק טיימס' עולה, כי יעד התקיפה ליד העיר חאמה היו 200 טילי קרקע-קרקע שהטחח שלהם מכסה את כל שטחי ישראל. כמו כן, בתקיפה נהרגו כ-20 איראנים, בהם גם בכיר אחד - לפי מספר דיווחים.

בתוך כך, היום נודע כי שעות ספורות לאחר התקיפה הנרחבת בסוריה, סגרה ישראל את המרחב האווירי בגבול סוריה-ישראל ובשטחי רמת הגולן ממזרח לנהר הירדן.

ממראות אחת התקיפות (צילום: מתוך פייסבוק)

שעות לאחר התקיפה, הגיב לה המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שאמר: "האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר ממלחמה".

"התוכנית שלהם היא להכין את המדינות למלחמה עם איראן. אם הממשלות האלה יפעלו לפי השכל הן לא יכנסו למאבק עמנו, אך אם הן ירצו לעמוד בפני איראן - הן יפגעו וינחלו תבוסה. תם עידן 'פגע וברח' - התקיפות יגררו תקיפות עליכם", התחייב המנהיג העליון של איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר