בצל המתיחות הביטחונית

הכנסת תאשר: הקבינט יוכל להכריז מלחמה

הכנסת אמורה להצביע היום לקריאה שנייה ושלישית את התיקון בהצעת החוק שתאפשר לקבינט המדיני ביטחוני להכריז מלחמה גם ללא אישור הממשלה בשלמותה (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וחברי הקבינט בסיור בצפון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

בצל המתיחות הביטחונית מול איראן, מליאת הכנסת תצביע הערב (שני) על הצעת החוק המאפשרת לקבינט להכריז בעצמו על יציאה למלחמה ללא אישור הממשלה בשלמותה.

על פי התיקון שאושר, את ההחלטה לצאת למלחמה או למבצע צבאי רחב היקף יקבלו שרי הקבינט. זאת אל מול סעיף שקרא לאפשר לרה"מ ולשר הביטחון לקבל את ההחלטה בעצמם במקרים חריגים אך לא אושר בוועדת החוץ והביטחון, שהתכנסה היום לדיון ממושך שנועד לקדם את אישור החוק שעבר עד כה במליאה בקריאה ראשונה: הכנסת תצביע האם לאשר את הסעיף הזה בקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ רוברט אילטוב הגיש הסתייגות לסעיף שנוי במחלוקת המאפשר במקרים קיצוניים לרה"מ ושר הביטחון להחליט ללא אישור מהקבינט. בעקבות ההסתייגות הסעיף נפל והקואליציה ניסתה לגייס רוב על מנת לאשרו מחדש.

"בנסיבות קיצוניות ומנימוקים שיירשמו ואם הדבר הכרחי מטעמי דחיפות שלא מאפשרים לכנס את המניין החוקי האמור, רשאים רה"מ ושר הביטחון לקבל ההחלטה", נכתב בנוסח המתוקן שעבר בקריאות בכנסת. כבר בשנה שעברה ראש הממשלה נתניהו החל לקדם את התיקון ל"חוק יסוד - הממשלה" והיום הוא מקווה לברך על המוגמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר