ענקית הגיטרות 'גיבסון' הכריזה על פשיטת רגל

יצרנית הגיטרות האמריקאית הוותיקה 'גיבסון' הודיעה על פשיטת רגל. החברה תמשיך לפעול גם לאחר התהליך אך חטיבת החדשנות של החברה תיסגר סופית בקרוב (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גיטרות תוצרת גיבסון (צילום: שאטרסטוק)

חברת ייצור הגיטרות הידועה 'גיבסון' הגישה בקשה לפשיטת רגל, וכעת הנושים שלה יקבלו שליטה על הפעילות של החברה שמספקת גיטרות איכות כבר יותר ממאה שנה למיטב המוזיקאים בעולם.

הבקשה שהוגשה אתמול (שלישי) שומרת על פעילות החברה, אך נותנת את הבעלות לבעלי האג"ח, במקום בעלי המניות, ביניהם המנכ"ל הנרי ג'סקוביץ, שמוביל את החברה במשך יותר משלושה עשורים, לאחר שקנה את החברה ב-1986.

ההסכם המוצע לשינוי מבני של החברה יאפשר לחברה "להיפטר" מחטיבת מוצרי החשמל הצרכניים, אותה האשימה גיבסון בבעיות הפיננסיות שלה. גיבסון חייבת עד 500 מיליון דולר, והמלווים יספקו הלוואה חדשה של עד 135 מיליון דולר על מנת לשמור על הפעילות של החברה, על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט.

ג'סקוביץ, שמצא את עצמו בעמדה בעייתית מול הנושים בחודשים האחרונים, ימשיך עם החברה אחרי היציאה מפשיטת הרגל, "על מנת לתמוך במעבר חלק", על פי ההסכם.

גיבסון, שנוסדה ב-1894, מוכרת יותר מ-170 אלף גיטרות בשנה ב-80 מדינות. הגיטרות מיוצרות במפעלים בארצות הברית. החברה מוכרת גם אוזניות, ציוד לסטודיו וכלי נגינה. על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, בחטיבת כלי הנגינה עובדים לפחות 875 עובדים.

על פי הדיווח, חטיבת החדשנות של גיבסון, המוכרת מוצרי אודיו כמו רמקולים, אוזניות וציוד לתקליטנים, הייתה המקור לבעיות הפיננסיות. החטיבה, שנקנתה מחברת פיליפס ב-2014 ומאז מתקשה לרשום הצלחה משמעותית, עומדת להיסגר, על פי הודעה לעיתונות שפרסמה גיבסון.

למזלם של נגני הגיטרה בעולם, הנהלת החברה, הנושים והצרכנים רואים כולם פוטנציאל בפעילות של גיבסון. אבל האתגרים הלכו והצטברו, מעבר להתרחבות הכושלת למוצרי חשמל צרכניים שכאמור מצריכים את סגירת החטיבה כולה.

בנוסף, בשנים האחרונות, גיבסון עומדת בפני תנאי אשראי מחמירים יותר מהספקים שלה, ובפני לחץ הולך וגובר מתקנות ייבוא חדשות של עץ 'רוזווד' קשה וכהה, המהווה מרכיב קריטי בייצור כלי נגינה באיכות גבוהה.

על פי הדיווחים בארה"ב, גיבסון גם פיתחה מערכת יחסים בעייתית עם חלק מהקמעונאיות, שחלקן הפסיקו למכור את המותג, תוך טענה לדרישות לא סבירות הנעות מבדיקת אשראי שנתיות ועד להזמנות מראש לשנה.

"השם של גיבסון הוא סמל לאיכות, והפעולות הנוכחיות יאפשרו לדורות הבאים לחוות את הסאונד, העיצוב ועבודת הייצור חסרי המתחרים, שהעובדים משקיעים בכל מוצר של גיבסון", כך מסר ג'וסקוביץ בהצהרה. לדבריו, "התהליך כמעט ולא יורגש בצד של הלקוחות, שכולם ימשיכו לסמוך על גיבסון בכל הנוגע למוצרים ושירות לקוחות ללא מתחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר