הפלסטינים: המאבק להעברת השגרירויות נכשל

שר החוץ הפלסטיני התייחס לנושא העברת השגרירויות לירושלים ואמר כי המערכה כושלת וכי הפלסטינים פועלים כדי לסכל את הנושא. אתמול גואטמלה הציבה את דגלה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דגל גואטמלה מתנוסס בירושלים (צילום: משרד החוץ)

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר הצהריים (רביעי) כי "המערכה להעברת השגרירויות לעיר ירושלים החלה את דרכה כמערכה כושלת, ואנו פועלים להכשילה לחלוטין באמצעות צעדים מדיניים ודיפלומטיים נוספים".

אל-מאלכי הוסיף כי "כשפלסטין מצליחה לסחוף את הקולות של רוב המדינות בעצרת הכללית ובמועצת הביטחון, נתניהו טוען שמדובר ב'רוב אוטומטי' ושמה שחשוב זה לא כמות המדינות אלא כוחן והשפעתן".

אתמול, לראשונה נפתחה שגרירות זרה בחלקה המערבי של ירושלים. שגרירות גואטמלה הייתה הראשונה שהציבה את דגלה בגן הטכנולוגי במלחה. חנוכת השגרירות הרשמית תיערך רק בעוד שבועיים, בהשתתפות נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס, אך מסיבות טכניות המעבר הפיזי נעשה אתמול.

במשרד החוץ חגגו את ההעברה בציוץ בטוויטר: "דגל גואטמלה מתנוסס בגאווה בירושלים, סמוך למקום ממנו תפעל השגרירות החדשה של גואטמלה בבירת ישראל. ברוכים הבאים לירושלים!".

המדינה הנוספת היחידה שהודיעה לפי שעה באופן סופי ומלא על העלאת השגרירות לירושלים היא ארצות הברית, אשר אמורה לעשות זאת ב-14 במאי, יום ירושלים באמצעות משלחת וטקס רב רושם. בנוסף להן, נמצאות צ'כיה, רומניה, פרגוואי והונדורס, בשלבים שונים של בחינת הנושא או ביצוע ההעברה של השגרירויות לירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר