מבקר את נתניהו

לפיד תוקף: "חשיפת ארכיון הגרעין האיראני - טעות קשה"

יו"ר יש עתיד מתקשה היום לפרגן לראש הממשלה על מסיבת העיתונאים שנערכה השבוע בה הוא חשף את תפיסת ארכיון הגרעין של איראן: "נתניהו גרם לנזק" • צפו (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של לפיד (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד מתח היום (רביעי) בנאומו במליאת הכנסת ביקורת קשה על מסיבת העיתונאים המיוחדת של בנימין נתניהו בה הוא חשף את תפיסת ארכיון הגרעין של איראן.

"כמו כל אזרח ישראלי הרגשתי גאווה גדולה מול החשיפה של המוסד בנושא האיראני", פתח לפיד, "אבל יש לי ויכוח עם שיקול הדעת של ראש הממשלה על המצגת הטלוויזיונית של החשיפה המודיעינית הזאת. נתניהו עשה טעות מקצועית שנוגעת לשיקול הדעת שלו בנושא של ביטחון לאומי מהמעלה הראשונה".

לפיד סיפר: "אני שואל את עצמי לפעמים אם אנחנו עדיין יודעים לנהל דיון ביטחוני נחוץ וראוי, או שמיד אנחנו נתחלק לכת של חסידי ביבי ולכת של מתנגדי ביבי, לאלה שחושבים שאין אפשרות שהוא יעשה משהו נכון, ואלה שחושבים שאין אפשרות שהוא יטעה. אני לא רוצה להיכנס פה לשאלה אם נתניהו עשה פוליטיקה על חשבון הביטחון. מה שמדאיג שזו לא הטעות הראשונה או היחידה שלו בזמן האחרון. נתניהו היום עושה טעויות שהוא לא עשה בעבר. צריך לדון בטעות הנוכחית בזהירות וברצינות כדי לראות איך אנחנו ממזערים נזקים בשלבים הבאים".

מסיבת העיתונאים של נתניהו (צילום: עומר מירון ובן פרץ, לע"מ)

לדבריו, "בפעם הראשונה נתניהו טעה מפני שברגע שאתה חושף מבצע מודיעיני בהיקף הזה, האויב מכיר את היכולות שלך. כשהאויב מכיר את היכולות שלך הוא הולך לחסום פרצות וזה מה שקורה באיראן ב-48 השעות האחרונות. יש מבצע מודיעיני רחב היקף שהמטרה שלו לחסום פרצות ביטחוניות וחדירות ביטחוניות מהסוג שראש הממשלה חשף בטלוויזיה הבינלאומית. זה יקשה על עבודת המודיעין בעתיד".

"אני יודע שראש המוסד הנוכחי הסכים לחשיפה הטלוויזיונית", המשיך לפיד, "אבל בתוך קהילת המודיעין יש לא פחות מזעזוע מההחלטה לפרסם בטלוויזיה את החדירה המודיעינית הזו בצורה הזאת. נקודת הזמן הקריטית שבה נזדקק ליכולות המודיעין האלה היא לא עכשיו ולא לקראת ההחלטה של ה-12.5, אלא ביום שבו איראן תתחיל להפר את הסכם הגרעין, אז נרצה שיהיו כל היכולות שלנו".

(צילום: Miriam Alster/Flash90)

לפיד הוסיף ומנה את הטעות השנייה, כהגדרתו, של ראש הממשלה. "אין אדם בעולם שלא ידע שאיראן משקרת. אילולא ידע כל העולם שאיראן משקרת לא היו עושים הסכם גרעין. להגיד שזו חשיפה? בשביל להגיד שאיראן משקרת אתה חושף חומרים רגישים?".

"המצגת של נתניהו דוחפת את האמריקנים לכיוון שלא רצוי לנו. גם ראש הממשלה יודע שביטול חד צדדי של ההסכם יגרום לכך שלרוסים יהיו יותר עסקים בטהרן, הם יגידו שהאמריקנים יצאו באופן חד צדדי מההסכם. ראש הממשלה וראש המוסד היו צריכים לצאת לסבב בבית הלבן, בבונדסטאג ולהציג להם את החומרים בפורומים סגורים. מחויבות כזאת של ראש ממשלת ישראל מול ראש הממשלה הבריטי היא אפקט הרבה יותר דרמטי".

יאיר לפיד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר יש עתיד סיים ואמר: "מטרתה של מדינת ישראל היא להגיע למצב שבו ישראל וארה"ב פועלות יחד כדי להכפיף את תכנית הטילים, להדק את הפיקוח ולהחזיר את הסנקציות. בעבודה נכונה אנחנו יכולים להחזיר את הסנקציות. אני הייתי נגד ההסכם ואני שותף לעמדה שצריך לתקן אותו, אבל המצגת של נתניהו הייתה טעות. אני אומר כמה זמן, בדאגה הולכת וגוברת, שקרה לו משהו. במקרה הנוכחי נשלם מחיר מודיעיני יקר על הטעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר