לקראת הכניסה הגדולה

"יסוד שביסוד": קבר יוסף שופץ באישון ליל

אנשי המועצה האזורית שומרון ומנהלת קבר יוסף וצה"ל ערכו הלילה שיפוץ בזק לקברו של יוסף הצדיק בשכם לקראת יומו של יוסף בספירת העומר שיחול ביום חמישי הבא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רועי חדי)

רגע לפני הכניסה הגדולה בשנה: מועצה אזורית שומרון שיפצה בחשכת הלילה את קבר יוסף שבשכם. דגן: "זוכים לשמור על אחד המקומות ההיסטורים והחשובים לעם היהודי"

קבר יוסף שבשכם הוא אולי אחת הנקודות היסטוריות וחשובות לעם היהודי, אולם הוא גם יושב במקום המקשה מאוד על השמירה והטיפול בו. קבר יוסף יושב בלב שכם, והמועצה אזורית שומרון המקיימת כניסות קבועות למקום לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל, גילתה פעם אחר פעם את מצבו הקשה של המקום.

לאור זאת קיימה המועצה יחד עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון ובסיוע צה"ל שיפוץ בזק של המקום בחשכת הלילה. בין השאר לקראת הכניסה הגדולה בשנה לקבר יוסף. "יסוד שביסוד" שיתקיים ביום חמישי הקרוב (10.5.18), ביום המוקדש ליוסף הצדיק בספירת העומר, שהוא על פי תורת הקבלה בבחינת יסוד שביסוד.

בין השאר ניקו הבאים את המקום מעשבים, הניחו מצעים, פילסו את השטח, הניחו אבני מדרך, ובין האבנים הניחו חצץ.

"זו תחושה נפלאה, לדעת שאתה יכול לפעול למען עם ישראל, למען שיפוץ ושיפור פניו של מקום שדורות על גבי דורות במשך אלפי שנים חלמו עליו והתגעגעו אליו", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "לצערי הרשות הפלסטינית "מתקשה" בלשון המעטה לשמור על המקום. זה התפקיד שלנו, כתושבי האיזור, כמי שאמונים על המקום, לשמור על המקום למען כלל אזרחי ישראל והעם היהודי. אני שמח שצה"ל וחטיבת שומרון בפיקודו של גלעד עמית, אפשרו את המהלך החשוב הזה, שיש בו הרבה רוח. ומחזק את ההתיישבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר