מאמר מערכת מפתיע

ה'ניו יורק טיימס' תוקף: "אבו מאזן תתפטר"

העיתון האמריקאי החשוב תוקף בחריפות רבה את הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן על נאומו האנטישמי, "גם במצב הנוכחי, נאום הנבזי של אבו מאזן הוא שפל חדש" (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

נאומו האנטישמי של אבו מאזן בו האשים את התנהלותם הכלכלית של היהודים, שלדבריו גרמה לרצח היהודים בשואה ממשיך לגרוף תגובות שליליות בעולם כמו מאמר המערכת המפתיע של אחד מכלי התקשורת החשובים בעולם 'הניו יורק טיימס' שאינו חשוד על אהדה מוגזמת לישראל. "אבו מאזן איבד כל פיסת אמינות שנותרה כדי להמשיך לשמש פרטנר אם אי יש סיכוי שהפלסטינים והישראלים יחזרו לשולחן המשא ומתן", כותב העיתון במאמר שהתפרסם הלילה (חמישי).

"מדינות אירופה לא היו נגד היהודים רק בשל הדת שלהם, אלא בשל הפעילות החברתית שלהם והנגיעה שלהם בהלוואות, ריביות, בנקים ועוד", אמר אבו מאזן שטען גם כי היטלר הציע ליהודים פיצוי כספי בתמורה להגירה מאירופה לפלשתינה, כולל אפשרות לקחת איתם את כל נכסיהם ולמכור את הנדל"ן שלהם ביבשת. לדבריו, "הוא (היטלר) רצה שהלאום היהודי שנמצא שם (בפלשתינה) יהיה מועיל עבורו".

"גם במצב הנוכחי, נאום הנבזי של אבו מאזן הוא שפל חדש. אין ספק שהוא מרגיש מוכה מכל כיוון, אבל להיכנס לכזו אפלה, זה רק מוכיח שהוא חייב לעזוב את תפקידו", נכתב במאמר המערכת החריף. "הפלסטינים צריכים מנהיג עם אנרגיה, יושרה וחזון, אחד שמחזיק בסיכוי טוב יותר להשיג עצמאות עבור הפלסטינים ולאפשר חיי שלום עבור שני העמים".

ב"ניו יורק טיימס" ציינו כי זו לא הפעם הראשונה שבה אבו מאזן משמיע דברי שטנה שכאלה. במאמר שכתב בשנות ה-80 הטיל אבו מאזן, הידוע גם כמחמוד עבאס, ספק במספר הנרצחים היהודים שעומד על שישה מיליון. בשנת 2003 הוא חזר בו: "השואה הייתה נוראית, פשע בלתי נסלח כלפי העם היהודי ופשע נגד האנושות שלא ניתן להשלים איתו".

עם זאת, ב"ניו יורק טיימס" לא חוסכים ביקורת על לישראל ומטילים עליה אחריות בפגיעה בסמכות של אבו מאזן. "מאז קרסו שיחות השלום ב-2014, ממשלת הימין הקיצונית של ישראל הרחיבה התנחלויות. טראמפ הבטיח תוכנית שלום, אבל שום דבר לא יוצא לפועל בצל הדיווחים כי תוכנית שכזו תהיה יותר לטובת ישראל", נכתב במאמר המערכת.

אבל באותה מידה גם אבו מאזן אחראי. "האומות הערביות איבדו עניין ועסוקות בלחימה בתימן ובסוריה ובאיום האיראני. גם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתח ביקורת על ההנהגה הפלסטינית שדחתה הצעות ישראליות בעבר. אבו מאזן מנהל הנהגה פלסטינית שנגועה בשחיתות ובחוסר תפקוד והוא כבר איבד את התמיכה ברחוב הפלסטיני", נכתב במאמר.

עוד צוין, כי "אבו מאזן החליש את המוסדות הממשלתיים שחיוניים עבור המדינה העתידית ומסרב בתוקף לערוך בחירות חדשות. הוא לא הצליח גם לאחד את השורות בקרב הפלגים הפלסטיניים, שעוד יותר מפולגים בשל המתרחש ברצועת עזה, שם שולט חמאס".

כזכור, דבריו האנטישמיים של אבו מאזן עוררו גל גינויים בישראל ובעולם - מראש הממשלה נתניהו דרך הנשיא ריבלין ותגובות נזעמות גם בארה"ב ובאירופה. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הגיב אתמול ואמר כי הנשיא הפלסטיני לא הכחיש את מעשי הטבח שנגרמו ליהודים בשואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר