מירוץ ג'ירו ד'איטליה

הרבי מויז'ניץ : הנציגים צריכים לעבוד למניעת חילולי שבת

הרבי מויז'ניץ התבטא במהלך טיש סעודה שלישית בחריפות נגד חילולי השבת ההמוניים שהתרחשו במסגרת מירוץ האופניים 'ג'ירו ד'איטליה' וקרא לנציגים החרדים "לעבוד יותר קשה" בנושא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: שלומי טריכטר)

האדמו"ר מויז'ניץ התבטא היום (שבת) בחריפות נגד חילולי השבת ההמוניים שהתרחשו במסגרת מירוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה.

במהלך דברי התורה שנשא האדמו"ר בטיש סעודה שלישית התייחס בפני אלפי החסידים לחילול השבת ההמוני שנערך בישראל במהלך השבת האחרונה.

הרבי הביע את מחאתו הברורה על כך שמבזים ופוגעים בקדושת השבת בפרהסיה ומחללים אותה בריש גלי ואין פוצה פה ומצפצף.

האדמו"ר תקף את "הפארפירערס" (החושבים עצמם מנהיגים. י-כ) וחילולי השבת, וטען כי "הנציגים צריכים לעבוד יותר קשה למניעת חילולי השבת".

כמו כן, הרבי נאנח על כך ש"אין אחדות מספיקה בציבור החרדי. צריכים ללכת בכל הכוח, לא צריך לחשוש וחייבים למחות על חילולי השבת. בזמנו של סבי האדמו"ר בעל 'האמרי חיים' ואבי האדמו"ר בעל 'הישועות משה', גם היו כאלו אירועים מתוכננים של חילולי שבת אולם בסיעתא דשמיא הצליחו בסוף למנוע. אך פה למרות כל המאמצים לא הצליחו לעצור.

"אולי אם הייתה אחדות היו יותר מצליחים. החברי כנסת פעלו אמנם בכל כוחם, אבל חייבים לפעול יותר ולהצליח".

כזכור, ביום שישי יצאו היומונים החרדיים 'המודיע' ו'יתד נאמן' במתקפה נוספת נגד המירוץ בטענה שיגרום לחילולי שבת המוניים.

עיתון המודיע ביטאון תנועת אגודת ישראל בוחר להקדיש את כותרתו הראשית וקובע: "למרבה החרפה ועוגמת הנפש אם לא יחול שינוי חילולי שבת המוניים צפויים השבת בשל מירוץ אופניים בינלאומי שיעבור בערי הארץ".

העיתון תקף, כי האירוע הבינלאומי צפוי להתקיים לראשונה בישראל בחסות משרדי ממשלה ורשויות מקומיות ומדגיש, כי למרות בקשות והפצרות שומרי השבת רבנים ואישי ציבור לא שונה לוח הזמנים למניעת פגיעה בשבת.

במקביל, גם העיתון 'יתד נאמן', ביטאון תנועת דגל התורה, העניק כותרת רחבה בעמודו הראשון וקבע: "חילול ה׳ גדול: רמיסת השבת בחוצות ישראל, כאב צורב בכל שדרות העולם היהודי מחילול שבת המוני וחסר תקדים הצפוי להיערך השבת בערי הארץ".

לדברי ׳יתד׳, חילולי שבת בהיקפים חסרי תקדים מתוכננים להיערך רח״ל בשבת הקרובה באירוע ספורט בינלאומי הצפוי להתקיים לראשונה בחוצות ערי ישראל אל מול כמיליארד צופים ברחבי העולם בעלות כמאה מליון דולר ובסבסוד עשרות מליוני דולרים ע״י המדינה למרבה הכלימה והחרפה.

העיתון הליטאי ציטט גורמים בקהילות היהודיות בארץ וברחבי התפוצות המביעים כאב וזעם נוכח חילולי השבת ההמוניים ואומרים, כי "לא די שהמדינה מוכנה למכור את נכסיה הרוחניים ולבעוט ברגל גסה בערכים החשובים ביותר של ציפור נפשנו שבת קודש בפרהסיה הציבורית, היא עוד מעזה להתפאר ולהתגאות בחילולי השבת המבישים שלא היו כדוגמתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר