הישג לבנט ושקד

פסקת ההתגברות אושרה בוועדת השרים

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את פסקת ההתגברות ביוזמתם של אנשי 'הבית היהודי', למרות התנגדותם של נתניהו וכחלון. כרגע ממתינים לראות כיצד ינהג רוה"מ (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות התנגדות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כולנו' משה כחלון, ועדת שרים לענייני חקיקה אשרה הבוקר (ראשון) את פסקת ההתגברות שתאפשר לעקוף את פסיקות בג"צ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד.

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, אמרו לאחר ההצבעה: "הממשלה היום התחילה בבניית חומת ההפרדה בין שלוש הרשויות. התערבות בג"ץ בחקיקה ובהחלטות ממשלה חרגה מזמן מהנורמה המקובלת. פסקת ההתגברות תחזיר את אמון הציבור בבית המשפט העליון ותשיב את תפקידיהן המקוריות של הרשויות: הכנסת מחוקקת, הממשלה מבצעת, בית המשפט מפרש.

"אל לה לרשות להתערב בחברתה. יש לזכור כי הכנסת, כמייצגת את העם, היא הריבון כמו בכל דמוקרטיה מתוקנת".

יצוין, כי למרות החגיגות בימין, יתכן ונתניהו יעצור את החקיקה עד שיגיע להסכמה עם כחלון. הבוקר אמר רוה"מ: "כדי להיות מעשיים עם פסקת ההתגברות, צריך להידבר עם כל הגורמים בקואליציה על מנת להגיע לנוסחה מוסכמת".

השר אופיר אקוניס, שהצביע בעד פסקת ההתגברות אמר בוועדת שרים לחקיקה: "פסקת ההתגברות היא צו השעה. האקטיביזם השיפוטי טשטש את עקרון הפרדת הרשויות בישראל ב-20 השנים האחרונות וביתר שאת בעשור האחרון. במעשיה, מבטלת הרשות השופטת את הכנסת, שהיא הריבון, ואת הממשלה".

"חיוניותה של פסקת ההתגברות איננה מוטלת בספק, אם רוצים לשמור על עקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. לא רק שפסקת ההתגברות איננה סכנה לדמוקרטיה - נהפוך הוא, היא רק תחזק אותה", אמר אקוניס.

מנגד יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון הביע את התנגדותו לחוק: "סיעת כולנו תתנגד לחוק פסקת ההתגברות במליאת הכנסת. העברת החוק בוועדת שרים לחקיקה היא הפרה של ההסכם הקואליציוני ופגיעה בשלטון החוק. סיעת כולנו תמשיך להיאבק נגד חקיקת פסקת ההתגברות ונלחם לא נתן לגורמים קיצוניים להוביל את סדר יומה של מדינת ישראל.
אמרנו בשבועות האחרונים שאנו מוכנים לייצר דיון רחב על הסדרת היחסים בין בית המשפט לכנסת , זהו מהלך שיש לעשות בהסדרה לאחר שנים שהנושא לא טופל ולא בקיצוניות כפי שהתרחשה היום ובצד צדדיות כפי שפעלו היום״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר