המהומה בציון הרשב"י

התיעוד נחשף: השוטרים תקפו את הנשים?

בניגוד לטענות המשטרה כי אישה היא זו שהתיזה גז מדמיע במהלך מהומה שפרצה בהילולת הרשב"י במירון, קטע וידאו שתיעד את המהומה חושף: שוטר הוא זה שאחז את גז הפלפל (צפו)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השוטר ומיכל הגז (צילום: באדיבות המצלם)

המהומה שהתרחשה במהלך ליל ל"ג בעומר במירון בפתח המערה בציונו של רבי שמעון בר יוחאי, גרמה לסערת רגשות בציבור החרדי, זאת בשל הטענות להתנהגות ברוטאלית של שוטרים שהפעילו לכאורה כוח בלתי סביר ופעלו באלימות נגד מתפללות.

מתברר כי בניגוד לטענות המשטרה לפיהן דווקא המתפללות הן אלו שהתיזו את גז המדמיע, המציאות הפוכה לגמרי:
בתיעוד וידאו שהגיע לידי "כיכר השבת", נראה אחד השוטרים כשהוא אוחז בידו מיכל גז פלפל ומתיז לעבר השוהים בחצר הציון הקדוש.

(מתוך הסרטון)

"מתברר שהמשטרה שיקרה במצח נחושה", אומר ל"כיכר השבת" אחד העולים במירון, "לא די שהשוטרים הפעילו כוח בלתי מידתי נגד חפים מפשע שכל רצונם היה להתפלל ולשפוך את ליבם בקברו של הצדיק הרי שהם חיללו את המקום הקדוש ופעלו בניגוד לחוק".

כזכור, עיתון "המודיע" החסידי פרסם אתמול שורה של עדויות מזעזעות על מקרי אלימות שהתרחשו באזור הציון בליל ל"ג בעומר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפרסום התיעוד: "מדובר בטענות מופרכות שאין בינן ובין המציאות דבר וחצי דבר וחמור מכך גם בוחרים להציג ולהסתמך על סרטון חלקי שאינו מתעד את כל האירוע".

"שוטרי משטרת ישראל שפעלו במתחם הקבר ומנעו דוחק בין המתחמים הותקפו באמצעות זריקת בקבוקים וחפצים ממתחם הגברים על ידי מספר פורעי חוק, בתגובה אחז שוטר בידו תרסיס פלפל מבלי שבוצע בו שימוש על מנת להרחיק את הפורעים".

"שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ימשיכו לפעול במסירות ובמקצועיות מדי שנה בהילולת הרשב"י במטרה לשמור על בטיחותם ושלומם של המבקרים והמבקרות באירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר