הוכה בידי הקיצונים

המארב האלים לחרדי שתכנן לחגוג את 'יום ירושלים'

ימים לא קלים עוברים על יהודה אפשטיין, מארגון 'קדושת ציון', שנקלע אתמול למארב אלים ומתוכנן מראש - והכל בשל העובדה כי הוא יוזם אירוע פומבי שנועד לציין יום לאומי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכנס שהתקיים בשנה שעברה (צילום: 'קדושת ציון')

בעוד מספר ימים יצוין "יום ירושלים", יום הנחגג בעיקר בקרב בני הציונות הדתית, אלא שישנה קהילה חרדית בשם 'קדושת ציון', המציינת מדי שנה את היום.

הקהילה, שישי שמזהים אותה בחלקה עם "קהילת הרב זילברמן" מהעיר העתיקה בירושלים, ערכה כבר בשנה שעברה אירוע מיוחד בהשתתפות מאות חוגגים באולמי תמיר, אלא שהמעמד הפך אז עד מהרה לתגרה בין חרדים מחוגי הקיצונים לבין המשתתפים.

השנה, כך נודע ל'כיכר השבת', ימים ספורים לפני לפני האירוע שייערך השנה ביום חמישי הקרוב, החליטו באולמי תמיר - שם הוא תוכנן להתקיים - להקשות את התנאים מול המארגנים, ולבקש לשאת בכל נזק שייגרם על ידי החרדים הקיצונים.

מלבד זאת, ביקשו בעלי האולם ממארגן האירוע לחתום כי במידה והכנס יבוטל בשל איומי הקיצונים, הרי שעליו יהיה לשאת בכל הוצאות האירוע שתוכנן.

בשל כך פנה הרב יהודה אפשטיין, ממארגני המעמד, לאולמי זוועהיל בירושלים, ולאחר הסכם נוח שנחתם בין הצדדים, האירוע החרדי לציון יום ירושלים יתקיים במקום לצד אבטחת משטרה והיערכות לבואם של המפגינים.

מהומות במאה שערים. אילוסטרציה (צילום ארכיון: חיים גולדברג / דוד פ, "מחאות החרדים הקיצונים")

אלא שבכך לא הסתיים הענין: אתמול (ראשון) נפל אפשטיין קורבן למארב אותו טמן לו תושב מאה שערים. לדבריו, הוא הוזמן על ידי אלמוני שביקש לתרום כסף לעלון החודשי שיוצא על ידי הקהילה, אלא שבהגיעו למקום, הותקף אפשטיין בעשרות סיקריקים - עד לבואה של המשטרה, שחילצה אותו.

מאולמי תמיר נמסר בתגובה: "הנהלת האולם לא מבדילה בין אף לקוח כולם מוזמנים לעשות אירוע. רק מטבע הדברים, ביקשנו שלא נצא מופסדים עם נזקים, לאחר התקרית שאירעה בשנה שעברה. הכל התנהל ברוח טובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר