טרור העפיפונים משתכלל

בלון הליום מרצועת עזה גרם לנזקים אדירים

העזתים ממשיכים את טרור העפיפונים שלהם ונזק ענק לשדה חיטה מול קיבוץ מפלסים שבשער הנגב לאחר שבלון הליום בוער שהופרח מעזה צנח לתוכו וגרם לשריפת ענק (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפרות הסדר ליד הגדר (צילום: וויסאם נאסר, פלאש 90)

בלון הליום שאליו חובר חומר בערה נחת בצהריים (שני) בשדה חיטה מול קיבוץ מפלסים שבמועצת שער הנגב וגרם לנזק כבד. זהו השכלול החדש של 'טרור העפיפונים' שמטריד את חקלאי עוטף עזה בשבועות האחרונים.

ההצלחה של טרור העפיפונים הבוערים מרצועת עזה ליישובי העוטף הביאה את הפלסטינים לייצר שיטה חדשה של הפרחת בלונים ממולאים בגז הליום שאליהם מחובר כלי בוער אשר מועלים לאוויר ולאחר שהם מתפוצצים הכלי הבוער נופל בשטח ישראל ובמקרים רבים יוצר התלקחות.

בשער הנגב פרצו במהלך אחר הצהרים שלוש שריפות. הראשונה פרצה בשטח ניר עם, השנייה בשלושה מוקדים שונים בשטחים שבין כפר עזה לניר עם ושלישית בשטח ניר עם. שלושת השריפות כובו לחלוטין ולא נשקפת סכנה לישובים.

צה"ל הבטיח באחרונה שימצא פתרון לתופעה ויפעיל רחפנים שיירטו את העפיפונים או הבלונים. אתמול הגיע לביקור בעוטף עזה שר האוצר משה כחלון שהודיע על פיצויים לחקלאים ששדותיהם עלו בלהבות ואף הבטיח כי מערכת הביטחון תדע לתת מענה לאיום החדש. כחלון גם אמר שיש להתייחס למפעילי עפיפוני התבערה כמו למשגרי רקטות.

על-פי החקלאים, שדות ובהן מאות דונמים של תבואה עלו באש רגע לפני הקציר שאמור להתבצע בימים הקרובים והנזקים נאמדים במאות אלפי שקלים.

השיטה של הפרחת בלוני הליום שנוסתה לראשונה בשבוע שעבר פשוטה יותר לכאורה. הרוח המערבית שנושבת בדרך כלל באזור זה מעיפה את הבלונים בקלות מרצועת עזה לשטח ישראל, אולם הבלונים מתפוצצים בגובה רב יחסית והכלי שנופל צריך להמשיך לבעור עד להגעה לאדמה - דבר שלא תמיד קורה, לעומת העפיפונים שנישאים לגובה נמוך יחסית ובכך שומרים על תבערת הכלי שהם נושאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר