מיסטיקנית מחיפה תשלם לשופרסל 6,600 שקלים כפיצוי

"כוח העל" של מיסטיקנים הוא לחזות את שיקרה בעתיד, אך לפי איך שהדברים נסגרו בסיפור הזה, נראה כי הפעם זה פחות הצליח למיסטיקנית שתבעה את שופרסל (משפט)

(צילום: שאטרסטוק)

לקוחה של רשת "שופרסל" שהשתמשה בעמדת התשלום הידנית נחשדה בגניבה ותבעה את הרשת בפיצוי של 75 אלף שקל, אך תשלם לרשת 6,600 שקל בנימוק כי לא מדובר בהוצאת לשון הרע.

המקרה התרחש לפני כשלוש שנים. אז הגיעה א', תושבת חיפה כבת 60, המשמשת כמיסטיקנית במקצועה, לערוך קניות באחד מהסניפים של שופרסל, כשסיימה את מסע הקניות הבחינה א' כי התור ארוך בכל הקופות ומשכך החליטה לפנות לקופה העצמאית ולשלם עבור המוצרים אותם רכשה.

לטענתה, כשסיימה להעביר את המצרכים בקופה והתכוננה להעביר את כרטיס האשראי בכדי לשלם עליהם, הגיעה אחת מעובדות הסניף, וחשדה בה כי לא העבירה את כל המוצרים, והחליטה להעבירם שוב.

א' סיפרה כי הייתה המומה משום שלדבריה הדברים נאמרו בקול רם כשמסביבה היו לקוחות רבים שהביטו בחשדנות על הנעשה.

"קפאתי במקום. רעדתי בכל גופי ושאלתי את הפקחית האם היא חושדת שגנבתי את המוצרים אבל היא לא הגיבה. הסתובבה והלכה", הסבירה א'.

א', שחשה כי הושפלה פרצה בבכי ואחת העובדות שהבחינה בנעשה הגיעה כדי לנסות ולהרגיע אותה, והסבירה לה כי מדובר בנוהל שגרתי וכי היא לא היחידה שעברה את זה.

א' לא קיבלה את נסיונות ההרגעה ושיגרה מכתב לרשת שופרסל בו סיפרה על השתלשלות המקרה. מנהל הסניף התקשר אליה והתנצל על האירוע והציע לה כפיצוי בקבוק יין. א סירבה בטענה שהיא לא שותה אלכוהול. המנהל הציע עציץ. בתגובה, היא החליטה להגיב תביעה לבית המשפט השלום

בכתב ההגנה טענה שופרסל כי לא מדובר בהוצאת לשון הרע, וכי בקופה העצמאית כתוב במפורש על גבי המסך כי הלקוח עלול להיבדק ורק לאחר מכן ניתן האישור להמשך התשלום עבור הפריטים.

עוד טענה שופרסל כי א' היא זו שחוללה את המהומה במקום, ושהעובדת לא פגעה בה ולא הלבינה את פניה ברבים וכי אף אחד לא האשים אותה בגניבת מוצרים, שכן נאמר לה שמדובר בנוהל שגרתי למי שמשתמש בקופות עצמאיות.

השופט אבישי רובס שדן בתביעה החליט לדחות אותה ואף חייב את א' לשלם לרשת הוצאות משפט בסכום של 6,600 שקל שכן הוזמנו לדיון בבית המשפט עובדות להעיד על הפרשה.

השופט ציין, כי המפקחת לא כינתה את א' גנבת,וכי לא היה לכך שום רמז בדבריה ולא ניתן להסיק כי הוא זה שמי שחשד בה כמי שגנבה מוצרים מהסופר.

בפסק הדין הדגיש רובס, כי א' הייתה זו שהוציאה מפיה לראשונה את המילה "גנבת" וכי עד אז איש מהלקוחות לא התעניין בנעשה במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר