מתיחות שיא וסיכול מוקדם

תקיפה נרחבת בסוריה: המטרה - טילים שכוונו לעבר ישראל

אחרי פתיחת המקלטים בערים בצפון וגיוס המילואים המיוחד בצה"ל, בשל זיהוי "התנהלות חריגה" בסוריה, הותקפו יעדים איראנים במדינה • דיווחים: 9 הרוגים בתקיפה; 2 טילים יורטו • צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג באייר תשע"ח | 08.05.18
תיעוד מהתקיפה הלילה (צילומים: מתוך פייסבוק)

כלי תקשורת רשמיים בסוריה מדווחים: פיצוצים עזים נשמעו אמש (שלישי) באזור אל-כסווה שמדרום לדמשק הבירה.

דיווחים אחרים הוסיפו, כי מטרות התקיפה היו טילים שכוונו לעבר ישראל. קצין בכיר בצבא אסד צוטט בסוכנות רויטרס כמאשר ש"ישראל תקפה מוצב צבאי דרומית לדמשק".

זמן קצר אחרי הדיווחים על קולות הנפץ שנשמעו מדרום לדמשק, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי "מערכות ההגנה הסוריות יירטו שני טילים ישראליים".

מתקיפה זו, כך פי אחד הדיווחים, נהרגו תשעה מלוחמי המיליציות התומכות בכוחות משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד והמופעלות בידי איראן.

אחד הבסיסים שהותקפו בדמשק, משמש את הצבא האיראני והותקף בעבר על ידי ישראל לפי פרסומים זרים. ידיעות שונות ברחבי העולם הערבי טוענות כי גם שיירת טילים הותקפה.

התקיפה באה לאחר שכזכור מוקדם יותר בערב הורה צה"ל לפתוח מקלטים ציבוריים ברמת הגולן כי "זיהה תנועות איראניות חריגות" בסוריה, זאת על רקע איומי הנקמה שהשמיעו בטהרן בתקופה האחרונה, בתגובה על הפצצת בסיס T4 בחומס ותקיפה נוספת שיוחסו לישראל.

לכך נוסף גם החשש מתקיפה איראנית נגד ישראל על רקע פרישת טראמפ היום מהסכם הגרעין, שעוררה סיפוק בישראל לצד דריכות מהתנהלות איראנית בלתי צפויה.

דריכות המערכת הביטחונית בישראל באה לידי ביטוי גם בגיוס מילואים מצומצם, בעיקר של מערכים מסוימים באגף המודיעין, בחיל האוויר ובפיקוד העורף.

כזכור, גורמים בצבא האמריקני אמרו הערב לרשת CNN כי קיים חשש גובר והולך שאיראן נמצאת על סף מתקפה נגד ישראל. אותם גורמים אמרו כי לפי המודיעין לא ברור מתי תהיה התקיפה, ומהיכן היא תתבצע. "אם תהיה תקיפה, ייתכן שלא יהיה ברור מיד שזו איראן", צוטט אחד מהם.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר