בתגובה למטח הטילים

חיל האוויר ביצע תקיפה נרחבת נגד יעדים איראנים בסוריה

מדינת ישראל אישרה לראשונה, תוך כדי תקיפה, כי כוחותיה פעלו נגד יעדים איראנים בסוריה, זאת בתגובה ל-20 הטילים ששיגרה לעברה איראן. צה"ל: "נמשיך לפעול כך - באופן תקיף ונחוש" (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באייר תשע"ח | 10.05.18
תיעוד אחת התקיפות (צילום: מתוך טוויטר)

מטוסי חיל האוויר יצאו לפנו בוקר (חמישי) לעבר דמשק, לסדרת תקיפות נגד יעדים איראניים במדינה, והפעם לראשונה באופן רשמי ומוצהר.

• לראשונה: איראן שיגרה עשרות טילים לעבר מדינת ישראל

דובר צה"ל בשפה הערבית רס"ן אביחי אדרעי צייץ לפני מספר שעות בחשבון הטוויטר שלו: "חיל האוויר תוקף כעת מטרות איראניות בסוריה, כל ניסיון סורי להגיב יענה בתגובה קשה של ישראל".

בהמשך הוציא צה"ל הודעה מסודרת, בה נמסר בין היתר כי "מטוסי הקרב תקפו עשרות יעדים צבאיים השייכים לכוח קודס האיראני בשטח סוריה".

במסגרת התקיפה הנרחבת הותקפו המטרות הבאות:

• אתרי מודיעין איראניים המופעלים על ידי כוח קודס.

• מפקדות לוגיסטיות של כוח קודס.

• מתחם צבאי ומתחם לוגיסטי של כוח קודס בכיסוואה.

• מחנה צבאי איראני צפונית לדמשק.

• אתרי אחסנת נשק של כוח קודס בשדה התעופה "דמשק בין לאומי".

• מערכות ומוצבי מודיעין המשויכים לכוח קודס.

• תצפית, עמדות צבאיות ואמצעי לחימה באזור החיץ.

מפת התקיפות הנרחבת הלילה בסוריה (דובר צה"ל)

כמו כן, הושמד המשגר האיראני ממנו שוגרו הטילים לעבר ישראל הלילה, וכל זה נעשה תוך כדי ירי סוללות הגנה אווירית סורית, שביצעו ירי על אף האזהרה הישראלית. בתגובה, תקף צה"ל מספר מערכות יירוט אוויריות ( SA5 SA2 SA22 SA17) השייכות לצבא סוריה.

"כל מטוסינו שבו לבסיסם בשלום", נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף: ."התקיפות הלילה בוצעו בהמשך לירי הרקטות ששוגרו על ידי כוח קודס האיראני לעבר קו המוצבים הקדמי של צה"ל ברמת הגולן. בתקיפה האיראנית לא היו נפגעים, לא נגרם נזק ולא אותרו נפילות בשטחינו".

ירי הנ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר (צילום: מתוך טוויטר)

"התקיפה האיראנית לעבר ישראל הלילה", מסכמים בצה"ל, "היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי התבססות הכוחות האיראניים בסוריה ולסכנה שהם מהווים לישראל וליציבות האזורית".

לדברי דובר צה"ל, העורף הישראלי מצוי בשגרה, הלימודים ועבודות החקלאות יפעלו כסדרם ותתאפשר התכנסות עד 1,000 איש בשטח פתוח ברמת הגולן וקצרין בלבד.

"נדגיש כי יש להקפיד ולהישמע להנחיות פיקוד העורף ואלה יתעדכנו ככל שיידרש", מזכיר דובר צה"ל.

לסיכום, קובע צה"ל כי הוא ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה, תוך שהוא רואה במשטר הסורי כגורם האחראי לנעשה בשטחו - ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותיו: "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

יצוין, כי בערוץ אל-מיאדין הלבנונוני, המקורב לחיזבאללה, נטען כי "ישראל מפציצה ברחבי סוריה את כל התשתית של משמרות המהפכה - במבצע צבאי חסר תקדים בהיקפו".

בשל חילופי המהלומות הדרמטיים בין ישראל לאיראן, נשמעו במהלך הלילה קולות נפץ עזים באזור העיר צפת והגליל העליון, שהעירו תושבים מבוהלים משנתם, אך בהמשך הוברר כי הדבר נגרם כתוצאה מירי ישראלי ולא עוין.

שמי דמשק הלילה, מוארים מאש התקיפות (צילום: מתוך פייסבוק)

המתקפה הישראלית באה כתגובה למטח של 20 הטילים שירה כוח 'אלד קודס' האיראני משטח סוריה לעבר מוצבים ועמדות של צה"ל ברמת הגולן, במה שנחשב לירי היסטורי וישיר של איראן על מדינת ישראל.

טילים בודדים מתוכם יורטו בידי מערכת 'כיפת ברזל' אך רובם המוחץ נפל בשטח סוריה עצמה, ובשל כך הם לא גרמו לנפגעים ישראלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר