"בית הקלפים"

תיעוד: אתרי המודיעין האיראניים שצה"ל השמיד בסוריה

יממה לאחר שמטוסי חיל האוויר הפציצו בסיעתא דשמיא את אתרי איראן בסוריה, צה"ל מפרסם את זהות האתרים: בסיסי מודיעין שהוקמו בתל-קליב, תל-ע'רבה, תל-מקדד ותל נבי יושע (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אתר איראני בסמוך לדמשק (צילום: דובר צה"ל )

מבצע "בית הקלפים": יממה לאחר שמטוסי חיל האוויר הפציצו בסייעתא דשמיא את אתרי המודיעין של כח 'קודס' של איראן ברחבי סוריה, צה"ל חושף את זהות אתרי המודיעין שהושמדו.

בתצלומי האוויר שחשף צה"ל ניתן לראות את בסיסי המודיעין האיראניים בתל-קליב, תל-ע'רבה, תל-מקדד ותל נבי יושע.

כמו כן, תקף צה"ל, בס"ד בהצלחה, אתר של כח 'קודס' בסוריה, אתר שהוקם באל-כיסוואה הסמוך לדמשק, שם הושמדו מבנים ורכבי שטח ששימשו את האיראנים.

כזכור, הכינוי שנתנו בצה"ל להיערכות הכוללת בשבועות האחרונים בזירה הצפונית, הוא ''מבצע שח-מט'', ולדברי הקצין הבכיר, בשיחה עם כתבים צבאיים, כבר לפני מספר ימים היה צה"ל - ובתוכו החיל - ערוך לאפשרות של תקיפה מצד כוח קודס האיראני משטח סוריה לעבר ישראל, זאת בשל מידע מודיעיני מוקדם. קצין בכיר בחיל האוויר הגדיר את ליל התקיפה כ"בית הקלפים".

"שלשום סיכלנו מתקפה כזו כבר לאחר שהאישורים שלה ניתנו, כשהותקף משגר שכבר הוצב על משאית", פירט הקצין הבכיר. "באמצעות סגירת מעגל מבצעית ועבודת מודיעין מרשימה, הצלחנו לסכל את התכנית, לפני שיצאה לפועל, וכך הניסיון שלהם היום לתקוף ברמת הגולן תוכנן שלשום, אבל סיכלנו אותו".

ולאירועים האחרונים: "אחרי חצות הלילה, כתגובה לשיגורים לעבר רמת הגולן, פעל חיל האוויר בסוריה יחד עם פיקוד צפון בצורה נרחבת מאוד - המבצע הגדול ביותר מאז 74', שנה לאחר 'יום כיפור'".

"תוך פחות משעתיים הותקפו עשרות מטרות איראניות בסוריה, של 'כוח קודס', ביניהם המשגר ששיגר לעבר רמת הגולן. גם עליו הצלחנו לסגור מעגל. המטרות שהותקפו: אתרי מודיעין, אתרי אחזקת נשק, עמדות תצפית ואתרי לוגיסטיקה - כולן סביב דמשק, בדרום המדינה ומעט בצפונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (חמישי) לאחר ישיבת הקבינט: "בזכות היערכות נכונה של כוחותינו, גם בהתקפה וגם בהגנה, הפעולה האיראנית נכשלה. אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל".

לדברי נתניהו, "אנחנו נמצאים במערכה ממושכת, והמדיניות שלנו ברורה: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה. אתמול העברתי מסר ברור למשטר אסד: הפעולה שלנו מכוונת נגד מטרות איראניות בסוריה. אבל אם הצבא הסורי יפעל נגדנו, אנחנו נפעל נגדו. זה בדיוק מה שקרה אתמול, סוללות של הצבא הסורי ירו טילי קרקע-אוויר נגדנו, ולכן פגענו בהן".

ראש הממשלה הוסיף: "הקהילה הבינלאומית צריכה למנוע את ההתבססות של 'כוח קודס' האיראני בסוריה. אנחנו צריכים להתאחד כדי לכרות את זרועות הרשע המתפשטות שלו שם ובכל מקום. אני חוזר ואומר: מי שיפגע בנו - אנו נפגע בו שבעתיים, ומי שנערך לפגוע בנו - נפעל לפגוע בו קודם לכן. כך עשינו וכך נמשיך לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר