"כנפי רוח" - דם דמעות והרבה רגש • ביקורת

אלבומם החדש של מקהלת הישיבה לצעירים לצד אברימי רוט, ישי ריבו, ביני לנדאו יצא עשור לאחר הפיגוע המחריד בישיבת מרכז הרב. מבקר המוזיקה נתנאל לייפר האזין והתרגש (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מקהלות נערים הן דבר נדיר במוזיקה היהודית, בטח כאלה שמקליטות אלבומי אולפן מקצועיים. יש משהו בתום הנעורים המנותב על ידי עיבודים מקצועיים, שכובש את הלב ונוגע בנימים העמוקים בנפש. כשלזה מחובר גם סיפור מרגש התוצאה מעניינת עוד יותר.

"כנפי רוח" אלבומה של 'מקהלת הישיבה לצעירים' משלב בתוכו גם את חברי המקהלה הצעירים בביצועים ווקאלים מעניינים לצד זמרים מהשורה הראשונה כישי ריבו, אברימי רוט, ביני לנדאו רועי ידיד, יוני גנוט ועוד. האלבום יצא עשור לאחר הפיגוע המחריד בישיבת מרכז הרב בו נהרגו שמונה חלקם תלמידי הישיבה לצעירים.

לאחר האסון החליט הרב אלישיב ברלין, מרבני הישיבה ובנו של נגן הקלרינט הנודע מוסא ברלין להוציא אלבומי מוזיקה לזכרם של הנרצחים הי"ד ששניים מהם היו תלמידיו. מאז הוציאה המקהלה ארבעה אלבומים עם שירי שבת, הימים הנוראים ושיריו של הרב קוק לצד גם שירים מקוריים שכתבו הנרצחים.

האלבום החדש 'כנפי רוח', עובד ברובו על ידי אופיר סובול והוא כולל את הלהיט הגדול של המקהלה עם ביני לנדאו – "כנפי רוח". השיר בלחנה של אביגיל עוזיאל הפך ללהיט ענק והוא מושמע ומושר מאז הופץ הביצוע במקומות רבים.

האלבום כולל כמה שירים מקוריים לצד ביצועים מחודשים דוגמת "השבעתי" עם הזמר ישי ריבו שגם הפך למושמע מאד והכניס את הלהיט החסידי לקהלים רבים חדשים. אחד השירים המקוריים המרגשים באלבום הוא "ניגון של גמרא" שלא יותיר אתכם בלי דמעה בעין. השיר נכתב על ידי דבה קלרמן, סבתו של יוחאי ליפשיץ הי"ד שנרצח בפיגוע ופורסם בעיתון מקור ראשון. אחד הקוראים, המלחין בן ציון צינקין נשבה בקסם המילים המרגשות ובחר להלחין אותם בצורה מרגשת במיוחד. השיר מבוצע על ידי המקהלה ועם הזמר רועי ידיד שבקולו הגבוה והצלול מעביר את הרגש הרב הטמון בשיר שמספר את סיפור האסון.

שיר מרגש מקורי נוסף הולחן על ידי אברך חרדי בשם איתמר אלשיך, שהיה מגיע ללמוד מידי פעם באוצר הספרים של מרכז הרב ולאחר הפיגוע נמנע ולא העז להגיע למקום ורק לאחר כחצי שנה כשהגיע לשם וראה את נקבי הכדורים בקירות ובארונות הספרים פרץ ממנו השיר המרגש "וניקיתי", לעי"נ שמונת ההרוגים. לשירה גויס הזמר אברימי רוט ששר אותו ברגש רב.

ביצוע מוצלח נוסף של רוט באלבום הוא לשירו של המשורר והמלחין, אברהם זיגמן, "כמו בראשונה" שהושר במקור על ידי דודו זכאי. זיגמן שחזר לאחר מכן בתשובה והפך לחב"דניק גם כתב וגם הלחין את השיר המרגש שזוכה לביצוע מחודש של אברימי רוט שעושה בהצלחה את הסוויץ' מזמר חסידי לזמר ישראלי.

להיט חדש נוסף הוא הביצוע של הזמרים יוני גנוט ואילן דמרי לפיוט מוצאי השבת של הרב קוק "ישמח ליבי" שיצא לראשונה באלבומו האחרון של גנוט "דבר איתי באדמית". הלחן החדש והקליט של גנוט חדר למקומות רבים והפך לעוד שיר מצליח ממילותיו של הרב קוק.

לסיכום, האלבום 'כנפי רוח' מספק לא מעט רגעים מרגשים ונעימים ובאופן כללי עשוי ברמה מקצועית. הקולות של המקהלה והשירה לצד האמנים שמשתתפים באלבום הופכים אותו לאלבום שיכול לספק למאזיניו הנאה רבה לצד רגעי הזיכרון והכאב המרגשים שצפים ממנו גם עשור אחר הפיגוע הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר