ממוגנים ומשופרים

ישראל רכשה 13 מכוניות 'אאודי' משוריינות

המדינה רכשה לאחרונה 13 לימוזינות משוריינות מדגם A8 של אאודי. הרכבים החדשים ממוגנים ומשופרים גם כנגד איומי טרור מלבד שיפורי הנוחות והפאר שלהם (חדשות תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אאודי A8 (צילום: שאטרסוטק)

המדינה מגדילה את מאגר הלימוזינות המשוריינות שלה: 13 מכוניות אאודי A8 ממוגנות ירי חדשות הגיעו בחודש שעבר לישראל, ובימים האחרונים החלו להימסר לבכירי המערכת הפוליטית ולראשי שירותי הביטחון.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', כמה מהלימוזינות החדשות הועברו לשימוש ראש הממשלה ולשכתו, וכן לשימושו של נשיא המדינה ראובן ריבלין. גם שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שמתגורר ביישוב נוקדים שמעבר לקו הירוק ולכן מוסע תמיד ברכב משוריין, יקבל בימים הקרובים לימוזינה כזו. חלק מהמכוניות הועברו למשרד החוץ לצורך הסעת אח"מים שמגיעים לארץ, והשאר נמסרו לראשי מערכת הביטחון, שעד כה לא הוסעו תמיד ברכב ממוגן. מי שעוד קיבל לאחרונה רכב משוריין הוא יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אך במקרה שלו לא מדובר באחת מהלימוזינות החדשות.

אאודי A8 היא אחת ממכוניות הפאר הבולטות בארץ ומחירה מתחיל בכ־750 אלף שקלים. אלא שהדגם ממוגן הירי עובר בגרמניה שורה ארוכה של התקנות ושיפורים, שמכפילות את משקלו ומעלות את מחירו פי חמישה. בפועל, מחיר כל אחת מהמכוניות עמד על שלושה וחצי מיליון שקלים, וזאת עוד אחרי שהיצרנית הגרמנית הוזילה את המחיר.

מכוניות ה־A8 הישנות של ראש הממשלה והנשיא לא יועברו לגריטה אלא יופנו למשימות אבטחה שונות דוגמת הסעת שרים בשטחים ובמזרח ירושלים.

הרשויות מדגישות כי ההחלטה על החלפת המכוניות הישנות התקבלה על ידי מנהל הרכב הממשלתי, ולא על ידי משרד רה"מ או בית הנשיא. המכוניות המשוריינות הכבדות סבלו מבלאי גבוה בגלל משקל המיגון, שמטיל עומס רב על המערכות המכניות שלהן. בנוסף, הן עברו כבר מאות־אלפי קילומטרים והוצאות האחזקה שלהן היו גבוהות.

במיגון הלימוזינות החדשות הוכנסו גם שיפורים שנותנים מענה לאיומי טרור חדשים. אאודי מתגאה ביכולת דגמי ה־"A8 סקיוריטי" לספק ללקוחות הגנה מפני ירי לפי תקנים אירופים מחמירים. הרכב כולל גם כמה מיגונים מיוחדים לפי מפרט ישראלי ייחודי שהוכן בשב"כ. נציגים של מנהל הרכב והשב"כ מלווים את השידרוגים ואת ההתקנות במפעלי אאודי בגרמניה. לצד המיגון, אאודי לא הזניחה גם את היוקרה והרכב כולל מקרר, ריפודי עור מיוחדים ודיפוני עץ.

מהשב"כ נמסר בתגובה: "לאחרונה שונעו לישראל מספר רכבים ממוגנים מסוג אאודי A8 אשר מיועדים לאישים מאובטחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר