צפו בראיון מיוחד

ח"כ יעקב אשר: ראש עיר חרדי בירושלים יכול להיות סכנה

פינדרוס או דייטש? אלקין או ליאון? ח"כ יעקב אשר, איש 'דגל התורה', בראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת" מתייחס לכל הזירות של 'דגל התורה' בבחירות המוניציפאליות וגם ל"פרשת מונטג" • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הבחירות המוניציפאליות הקרבות מציבות את 'דגל התורה' במוקד בשורת ערים - החל משאלת ההתמודדות לראשות עיריית ירושלים, דרך המשא ומתן בבית שמש מול משה אבוטבול ועד לשאלת ההתמודדות בעיר אלעד.

ח"כ יעקב אשר התייצב לראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת", וטוען כי ראש עיר חרדי בירושלים יכול להיות סכנה אך ציין כי במרבית הערים טרם התקבלה החלטה וספק אם היא תתקבל בימים הקרובים.

כותרות הראיון עם ח"כ יעקב אשר:

ראש עיר חרדי בירושלים: "זו סוגיה שבדיוק בימים אלו אנו עסוקים בה, ההכרעה תהיה בסופו של דבר על ידי גדולי ישראל. זה דבר שיש בו - כמובן - מעלות, קודם כל באופן בסיסי גם לציבור החרדי שיהיה לו ראש עיר בערים שיש לו ציבור גדול, כמו ירושלים.

"מצד שני, ירושלים זה מקום נפיץ מאוד, הרוב - הוא לא רוב חרדי. יש בזה הרבה סכנות שעלולות להיות. גם בתהליך של הבחירות, האם זה יגרום למצב שבו תהיה נהירה כזו או אחרת של קבוצות חילוניות או כלליות ודת"ל כדי לבלום את הדבר הזה, ואז זה דבר של סיכון גדול שעלול לפגוע בהעלאת אחוז ההצבעה ואז גם במועצה אנחנו עלולים לצאת מוספדים.

לדבריו, הסכנות קיימות, "גם בפעילות ראש העיר. יש הרבה דברים שראש עיר חרדי יעשה ויבחנו באלף בחינות, יותר מאשר אם ראש עיר אחר יעשה את זה. מצד שני, ראש עיר חרדי יטפל בענייני ירושלים בצורה הנכונה. זו התלבטות גדולה".

ח"כ יעקב אשר בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

יצחק פינדרוס או יוסי דייטש? "קודם כל יש לנו ברשימה אנשים שהם ראויים מאוד, יוסי דייטש ופינדרוס. כ'דגל' - פינדרוס הוא אחד השמות שעולים בעניין, כ'יהדות התורה' - יוסי דייטש גם ראוי. הדברים הללו יבחנו כשזה יהיה ריאלי".

לחרדי יש סיכוי לנצח בירושלים? "סיכוי מספרי? יש. סיכוי מספרי, בסיטואציות מסוימות, תלוי מי יתמודד מולו, יש סיכוי ויש סיכון".

זאב אלקין או משה ליאון? "במקרה הזה שניהם אנשים שהציבור החרדי יש ניסיון בסך הכל טוב איתם. אף אחד מהם לא נחשב כאדם שמדיר חרדים, שחושב שחרדים צריכים להיות סוג ב'. הבחירה היא באמת בחירה קשה. זה לא ייסגר בימים הקרובים וכנראה לא בשבועות הקרובים".

בית שמש: "גדולי ישראל אמרו שבסיטואציה הזו שעלול להיות מחלוקות בציבור, אז ללכת למשא ומתן, שם אנחנו נמצאים. אנחנו נכנסים למשא ומתן שיחל בימים הקרובים, הוא ינוהל בצורה הכי טובה והכי נכונה. אנחנו באים, זו ההנחיה שיש לנו, למשא ומתן בהחלט מתוך חשיבה שבסך הכל אם גדולי ישראל נותנים את האמון באבוטבול, אנחנו לא באים מעמדה אחרת לגמרי".

דרישה שזו תהיה קדנציה אחרונה של אבוטבול? "את הדרישות שלנו לא אנהל דרכך, למרות שסומך עליך. יש דרישות לגיטימיות, כשזה יהיה - אתה תדע".

פרשת מונטג: "אני מקווה שאין פרשת מונטג, אני בטוח שאין כזו פרשה, אנחנו ב"ה מדברים עכשיו ואני מקווה שזה מאחוריו, הוא אחד האנשים היותר יעילים שלנו, עשה מהפכות ב'דגל', אני בטוח שהוא יצא מהעניין הזה ללא פגע, אין לי ספק. אין לזה שום השפעה על המו"מ עם אבוטבול".

אלעד שייכת ל'דגל התורה'? "אלעד היא עיר חשובה לציבור הליטאי, אלעד היא עיר חשובה לכלל וליהדות התורה בכלל. יש הסכם מול פרוש, אגב - הוא ראש עיר מצוין, יש התחייבות שלו שהוא מכריז אותה בכל מקום שהוא יעמוד בהסכם. הכל פתוח, הדברים נמצאים בדיונים, אנחנו בדיונים, אנחנו לא בזמן של החלטות".

יתמודד לראשות עיר? "תרשום לך: אני לא מועמד לאף עיר, אני נהנה בכנסת, אני עובד קשה בכנסת, לא הולכים לצדדים, אני פה כדי להישאר".

הורדת אחוז החסימה? "להזכיר לך שבקדנציה הקודמת, הייתה הצעה להעלות את אחוז ההצבעה, גם ש"ס וגם 'דגל' הצבענו נגד. ההסתכלות שלנו אחת: האם בסופו של דבר אנחנו יכולים לאבד חלילה אנשים שהם ימין, שבדרך כלל ימין ודתי ובוודאי שנושאי שבת וכו'.

"באופן כללי הצבענו אז נגד העלאה, העמדה שלנו לא השתנתה, לא דנו בזה לאחרונה. כל אחד צריך לחשוש: שהדברים הכי חשובים לנו עלולים להיפגע - זה יכול להיות מסוכן". אשר דוחה את הטענות כי 'דגל' תתפלג מיהדות התורה במצב בו אחוז החסימה ירד.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר