המשבר עם טורקיה

התגובה הישראלית: הקונסול הטורקי יגורש

חוסנו גורקן טורקואולו, הקונסול הטורקי בירושלים, זומן אחר הצהריים למשרד החוץ והתבקש לחזור לארצו. בנט: "הייתה זו שגיאה חמורה לחתום מול ארדואן על הסכם הפיוס" (חדשות)

ארדואן ונתניהו. שוב עימות (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בין טורקיה וישראל בעקבות הירי הישראלי על המפגינים הפלסטינים נמשכת: הקונסול הטורקי בירושלים, חוסנו גורקן טורקואולו, זומן אחר הצהריים (שלישי) למשרד החוץ הישראלי, והתבקש לחזור לארצו להתייעצות. הצעד נעשה בתגובה להחזרת השגריר איתן נאה מאנקרה כמחאה על הרג המפגינים הפלסטינים בהפגנות על גדר הגבול.

מוקדם יותר, תקף נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בחריפות את ישראל על האירועים האחרונים בגבול: "לנתניהו יש דם של פלסטינים על הידיים והוא ראש ממשלה של מדינת אפרטהייד.

"נתניהו הוא ראש מדינה שכבשה אדמות של אנשים חסרי הגנה במשך יותר מ-60 שנה" האשים ארדואן, "תוך הפרת החלטות האו"ם. יש לו דם של פלסטינים על הידיים, והוא לא יכול לכסות על הפשעים בעקבות מתקפה על טורקיה. רוצה שיעור באנושיות? קרא את עשרת הדברות".

החזרת השגריר הישראלי לטורקיה, לפני מספר חודשים (צילום: מתוך ynet)

"‏ארדואן הוא בין התומכים הגדולים של חמאס" האשים נתניהו מוקדם יותר, "ומכאן שאין ספק שהוא מבין היטב בטרור ובטבח. אני מציע לו לא להטיף לנו מוסר".

דובר ארמון הנשיאות בטורקיה, איברהים קאלין, הגיב לנתניהו: "אתה מדבר על מוסריות לאחר שטבחתם בעשרות בני אדם? זו ממש בדיחה מפיו של מי שעומד בראש ממשלת מדינת אפרטהייד".

כזכור, משרד החוץ הטורקי זימן את שגריר ישראל באנקרה איתן נאה והודיע לו כי עליו לעזוב את המדינה. בצעד הגיע לאחר הודעת טורקיה על החזרת השגרירים מישראל וארה"ב בשל הרג הפלסטינים בגבול עזה והעברת שגרירות ארה"ב לירושלים.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי צייץ בטוויטר בעקבות הצעדים הטורקים: "ארדואן ספוג בטרור חמאסי מכף רגלו ועד ראשו. הייתה זו שגיאה חמורה בזמנו לחתום מולו על הסכם פיצויים בעשרות מיליוני דולרים בעקבות המרמרה. בזמן אמת אמרתי שהוא ישוב לעקוץ אותנו, ואף הצבעתי נגד אותו הסכם מביש, שלצערי עבר בקבינט".

ירי צה"לי של פצצות גז, לדברי הפלסטינים (צילום: מתוך טוויטר)

"העברתי לראש הממשלה בקשה לדון בקבינט בהכרה בזכות המיעוט הכורדי בסוריה ומעבר להכרה ולאוטונומיה. אני מבקש מכם, הציבור הישראלי: בטלו נסיעותיכם לטורקיה. מיד. צאו לנופשון בגליל ובגולן. גם לכם יש תפקיד. ישראל לא תבליג עוד על כבודה והיא תשמור על גבולותיה ועל אזרחיה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לאירועים האחרונים: "ישראל צריכה לנתק מגע עם משטרו של ארדואן. לא הפוגה זמנית, אלא הורדה של דרג היחסים באופן קבוע, הכרה בשואה הארמנית וסיוע גלוי לכורדים. עלינו לוודא שארה"ב תתחיל להפעיל לחץ להוצאת טורקיה מנאט"ו. הסכם הפיוס שחתם איתם נתניהו היה טעות. עם אנטישמים כמו ארדואן לא מתפייסים. הגיע הזמן שהממשלה תגיד את מה שברור כבר הרבה זמן - ארדואן הוא חלק מציר הטרור האיסלאמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר