איומים והקלות

כך הורגעו המהומות בגדר הגבול עם עזה

לאחר יום רגוע יחסית בגדר הגבול עם עזה, מתברר כי מאמץ משותף של ישראל והמצרים הביא להנמכת הלהבות באופן משמעותי. אלפים ספורים הפגינו מול הגבול עם עזה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

אחרי יום העימותים הקשה ברצועת עזה שבמסגרתו נהרגו 61 מפגינים פלסטינים, נרשם אתמול (שלישי) שקט יחסי באזור גדר הגבול. אמנם שני פלסטינים נהרגו ואלפים הפגינו, אבל ביחס ליום שני - מדובר בהבדל ענק. מה באמת קרה? על פי הדיווחים, חמאס הורה למפגינים ביום שני בערב לסגת מאזור הגדר ותוך שעה הם אכן עשו זאת. אך מה הוביל את החמאס למהלך?

על פי דיווחים ב'ישראל היום', המצרים העבירו מסר בלתי ניתן לפרשנות כי הם דורשים מחמאס להרגיע את האזור ובאופן מיידי. הנייה הוטס במסוק לקהיר שם ננזף בחריפות רבה על ידי המצרים שטענו בפניו כי דמם של המפגינים על ידיו לנוכח ההוכחות כי אנשי חמאס שילמו כסף לעזתיים כדי להתקרב לגדר ולנסות לפרוץ אותה.

במקביל המצריים הודיעו לחמאס, כי מעבר רפיח יישאר פתוח עד להודעה חדשה. המעבר היה אמור להיסגר בתחילה היום (רביעי), אך לאחר מכן הוארכה פעילותו עד ליום חמישי ולפי שעה אין מועד מוגדר לסגירתו. לקראת חצות היום הודיעה מצרים כי היא מוכנה לקלוט לשטחה פצועים פלסטינים לטיפולים בבתי חולים במדינה - שנחשבים למתקדמים יותר מאלה שברצועה.

במקביל הודיעה ישראל כי היא פותחת מחדש את מעבר כרם שלום אחרי שנסגר בעקבות הפריצה וההצתות בצד הפלסטיני ביום שישי. המעבר הוצת בפעם השלישית אמש, אך זה לא מנע את הודעת פתיחתו המחודשת מוקדם מהצפוי. בכיר ישראלי אמר כי "ההחלטה לפתוח את מעבר כרם שלום התקבלה כפועל יוצא ממאמצי מצרים להוריד את גובה הלהבות ולהרגיע את הרוחות". לאחר מכן נשמר שקט מוחלט ובמהלך הלילה לא נרשם אף אירוע חריג על הגבול.

בצה"ל רואים במיעוט המפגינים אתמול בגבול ככישלון גדול של חמאס שציפה לפחות לחצות את רף 100 אלף מפגינים, ולהשיג תמונה של חציית הגדר לציר המערכת הישראלי, ולו לזמן קצר. בישראל לא מאשרים עדיין שהושגו הבנות חשאיות עם חמאס בתיווך מצרי או קטארי ואומרים שחמאס הורתע לנוכח אירועי יום שני והוא מחשב מסלול מחדש.

על פי מקורות ערבים, ארגוני הטרור הנוספים בתוך עזה זעמו אף הם על מספר ההרוגים הגבוה יחסית, מה שהביא את החמאס להנמיך את הלהבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר