"טורקי קטן"

הייתם טסים בחברה גרמנית ב-1942? • דעה

מדוע ישראלים ויהודים ממשיכים להשתמש בשירותיה של חברת התעופה הטורקית? מה יש לחפש שם בטיולים? חופשות? האם הסיכון שווה את הכסף שנחסך? (טור דעה)

יעקב שטיין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במהלך הימים האחרונים ישראל נהנתה מגל אהדה חסר תקדים ברחבי העולם. החל בסיכול הממוקד שעשה הנשיא טראמפ לאיראן, הרוח הגבית - או שאולי 'טורנדו של אהדה' יהיה הביטוי המתאים יותר - מצד הבית הלבן, אירוע מרענן לכשעצמו לאחר שנות הבצורת תחת אובמה מהווה נס עצום. הגל המשיך בטלפון שקיבל נתניהו משרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני - לאחר שהביעה התנגדות מוחלטת להחלטתו של טראמפ לסגת מההסכם המביש, הביעה 'הוד מעלתה' את הסכמתה לכך שלישראל הזכות להגן על עצמה, לאחר ההתקפה הישראלית על חמישים מתקנים איראנים שונים בסוריה כדי לסכל התקפות איראניות בטרם עת.

משם המשכנו ל"הסכמתה" האבירית של תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה, שגם היא עדיין עורכת ספירת נזקים על כלכלת בריטניה לאחר החרם שהוכרז על ידי הבית הלבן על כל מי שיעזור או אפילו ינסה לעזור לאיראן. כן, גם היא הסכימה ואפילו טרחה להרים טלפון לבנימין נתניהו ואמרה, "שלישראל יש זכות לסכל ירי טילים עליה בטרם שיגור". אכן נדיב מאודן מצדן של גבירות נכבדות אלו. אנחנו באמת אסירי תודה להן.

אך ישנה זווית, שלדעתי לא מוקדשת לה תשומת לב מספקת, וזה הנשיא הטורקי ארדואן.

האיש הזה שועט בעקבותיו של היטלר. לא פחות ולא יותר. מעבר לשאיפותיו להפוך לסולטן העותומני של היום - שאיפה אותה הוא אינו טורח להסתיר וכמובן ליטול את ההגמוניה על העולם המוסלמי. הרודן האכזר הזה, חובט בישראל השכם והערב, לא מחמיץ אף הזדמנות לשפוך את ארסו על מדינת ישראל, על ראש ממשלתה. הוא מעז וקורא לנו מדינת אפרטהייד, בעוד שהוא עושה בנתיניו כראות עינו ואין פוצה פה ומצפצף.

לא צריך להיות גאון כדי לדעת "שניסיון ההפיכה" בחודש יולי לפני שנתיים, אותו הוא "חווה", היה ייצור עצמי לכל דבר. הכל היה יזום ומתוכנן, הוא "נמלט מניסיון ההתנקשות" בו. השוטרים, השופטים, אישי ממשל והעיתונאים איתם הוא מילא אוטובוסים ושלח לבית הסוהר ללא אפשרות למשפט הוגן, היו כולם אנשים שבסך הכל העזו לפתוח פה ולצייץ נגדו.

התהלוכות של האסירים - למי שזוכר את התמונות המבישות - בהם נראו שופטים שעד יום לפני ישבו על כס המשפט, חטאו בעבירה האיומה של אי הסכמה עם הממשל והעומד בראשו. יש להניח שאף אחד מהם בינתיים לא חזר למשפחתו. כולם מאחורי סריג ובריח.

הוא מעז לקרוא למדינת ישראל מדינת אפרטהייד. הוא מעז לקרוא לנו רוצחים.

האיש ששאיפותיו הטריטוריאליות לא מונעות ממנו להמשיך ולטבוח בכורדים באלפים ורבבות בעקבות דרישות הוגנות לעצמאות ואוטונומיה, מעז לחרוץ את לשונו על מדינת ישראל וחייליה שבחרף נפש מגנים על אזרחים מרוצחים צמאי דם.

הוא קורא לנתניהו " איש עם דם על הידיים", הוא מעז לכנות חיילי צה"ל "פושעי מלחמה".

וכעת לשאלה הקשה:

מדוע ישראלים ויהודים ממשיכים להשתמש בשירותיה של חברת התעופה הטורקית? מה יש לחפש שם בטיולים? חופשות? למה לטוס איתם בכלל? מדוע לפמפם כסף לחברה לאומית של מדינה של אנשים שלו רק היו מסוגלים היו טובחים בנו ללא רחם? מספיק לראות את ההפגנות שם נגד ישראל ולראות את הרצח בעני המפגינים.

מי מוכן לקחת את הסיכון להיתקע בנמל התעופה באיסטנבול כשתקרה שם הפיכה? גילו נאות, בתור אחד שפעם אחת בלבד עבר שם מתוך הכרח, הרגשתי מאוד לא בנוח עם כל הג'לביות, הכיפות המוסלמיות והעיניים הרושפות של עולי מכה שננעצו בי. ברחתי משם כל עוד נפשי בי, מבטיח שלעולם לא אשוב לשם.

למה ומדוע להשתמש בשירותיהם? כי הם זולים במאה דולר? מאתיים דולר? בשביל זה נכנסים למדינה שהיא עוינת? פשוטו כמשמעו.

קשה לחשוב על משפחה חרדית שמנסה להגיע ליעד כלשהו וכדי לחסוך כמה מאות דולרים הם נוטלים סיכון להיתקע שם רחמנא ליצלן. שום דיפלומטיה לא תעזור כדי לשחרר אותם. מיהו האב למשפחה שמוכן ליטול את הסיכון הנורא הזה?

מי מאיתנו היה מסכים לטוס בחברת תעופה גרמנית בשנת 1942? מי מעז לתת כסף ועידוד כלכלי לחברה לאומית של מדינה שתומכת במישרין בגרועים שבאויבינו?

להתעשת ולהכות אותם בכיס, והרבה.

נגמרו המקומות מהם ניתן לייבא פירות יבשים, גרביים ועוד כל מיני מוצרים? מילא סוחרים שמנסים למקסם רווחים, ניחא, ניתן להבין. אבל חופשות בטורקיה?

להחרים אותם ומהר! לא אותם ולא את סחורות שלהם, לא את השגרירים שלהם ולא את המטוסים שלהם. עופו מכאן תרתי משמע ואל תשובו לעולם, או לפחות עד שתעיפו את הנשיא המטורלל שלכם לכל הרוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר