לקראת 'יום הנכסה'

ליברמן בגבול עזה: "הם חטפו מכה וחזרו למלונה"

שר הביטחון קיים סמוך לגבול עזה ישיבת הערכת מצב עם מפקדי צה"ל, ובסיומה הביע את סיפוקו מביצועי כוחות הביטחון שירו למוות בעשרות רבות של פורעים פלסטינים • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסיור של ליברמן (צילומים: אריאל חרמוני ושחר לוי, משרד הביטחון)

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (רביעי) באוגדת עזה, לשם ישיבת הערכת מצב עם בכירי צה"ל, לאור "צעדת השיבה" המתמשכת שארגן חמאס בימים האחרונים לעבר גדר המערכת.

בסיום הישיבה, אמר ליברמן: "זה עתה סיימתי הערכת מצב עם הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה. נפגשנו גם עם המח"ט, המג"ד והמ"פ. באתי בעיקר להגיד להם תודה על העבודה המדהימה שהם עושים פה, למעשה כבר מחג הפסח".

באשר לדיווחים כי חמאס מנסה מאחורי הקלעים להשיג 'הודנה' (הפסקת אש) עם ישראל, אמר השר, כי "הנהגת חמאס היא חבורת קניבלים, שמתייחסת גם לילדים שלהם כחימוש. יש להם חימוש רקטי, יש חימוש אישי, ויש חימוש מסוג אחר" הילדים או הנשים. לכן, כל מה שהם מדברים, זה כדי לקבל את החופש לבנות את היכולות הצבאיות, להבריח את הנשק בלי שום נכונות להכיר במדינת ישראל".

"הם לא מוכנים לוותר על זכות השיבה. המטרה שלהם היא הסרת המצור, אבל לא כדי לבנות כלכלה או לדבר על דו קיום. הם צריכים את הסרת המצור על מנת שיוכלו להבריח נשק, להמשיך בבנין הכוח ולבנות פה עוד מודל של חיזבאללה פלוס".

"יש הרבה שמועות, יש הרבה רכילויות. רוב השליחים, נשלחים מטעם עצמם. אנחנו לא ראינו שום דבר משמעותי, שום דבר רציני. ההצעה שלנו מונחת על השולחן באופן פתוח, גלוי ושקוף - שיקום תמורת פירוז. לא יכול להיות שהם יקבלו שקט ויקבלו הסרת מצור, רק על מנת להמשיך בבניין הכוח והברחת נשק".

את השקט היחסי במהומות, מאז אתמול, הסביר ליברמן בכך ש"הם חטפו מכה. שלא יהיו פה אשליות - הם לא ויתרו על כל הפרות הסדר ועל אותן תהלוכות טרור. אני מניח שאנחנו נראה מזה גם בהמשך. הם כבר הכריזו, אגב, שיום הבא זה 'יום הנכסה', כלומר ששת הימים, ואני מאמין שלפחות בסופי שבוע, עד ה-5 ביוני, נראה עוד ניסיונות. אבל קודם כל הם חטפו מכה רצינית, משמעותית, וזה מה שגרם להם כרגע קצת להיכנס חזרה למלונה".

על רקע הביקורת הבינלאומית בשל הירי המאסיבי של כוחות צה"ל, שגרם לעשרות הרוגים פלסטינים ולמאות רבות של פצועים, אמר שר הביטחון: "צריך להדגיש שהם פעלו כפי שמצופה מהם, גם ברמה המקצועית וגם במישור הנורמטיבי. לכן, לכולם - מהחייל האחרון ועד מפקד האוגדה - מגיעה תודה גדולה מכולנו".

"זה שהחקלאים מעבדים פה את השדה גם היום עד המילימטר האחרון", הוסיף ליברמן, "ושאנשים מתנהלים פה בשגרה כאילו על הגדר לא קורה כלום, ועברנו את פסח ואת יום העצמאות ללא הפרעה, זה הודות למאמץ שפה השקיעו חיילים ומפקדים".

"צה"ל פעל לפי נורמות מוסריות, כפי שלא ראינו באף מקום בעולם. את אותם חברי כנסת, כולל ישראלים ואישים באירופה, מעולם לא שמעתי מגנים את אסד על 600,000 הרוגים. כל יום במזרח התיכון נרצחים יותר מ-100 איש. כשאני מסתכל על כל הזירות - לוב, תימן, עיראק, לבנון, סוריה - לא שמעת ציוץ אחד מצידם או מאותם כלי תקשורת. לכן, מדובר פה בחגיגת צביעות. פה ליד הגדר אנחנו לצערי ראינו חגיגת טרור, ובחלק מהתקשורת ראינו חגיגת צביעות".

האם ישראל צופה עכשיו מאבק משפטי בבית הדין? נשאל שר הביטחון, והשיב: "זה לא חדש, ואני מציע לכולם רק לחשוב מה היה קורה לו אותו אספסוף היה מצליח לפגוע בריבונות ולהתפרץ לתוך אחד הישובים. אנחנו ראינו מה קרה בכרם שלום בצד הפלסטיני, כשאותו אספסוף הגיע למעבר כרם שלום, צינור החמצן, קו החיים היחידי שנותן את כל היתרונות של דלק, גז ומוצרים בסיסיים לרצועת עזה, איך התנהלו בצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום. תנסו לדמיין מה היה קורה לו האספסוף הזה היה מגיע ליישוב כרם שלום או לנחל עוז או לכל מקום אחר, אם חס וחלילה זה היה קורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר