סערת הביזיון ב'ארץ נהדרת'

ח"כ ינון אזולאי דורש: "להשעות את האחראים ולהתנער"

בעקבות המערכון המזעזע של 'ארץ נהדרת' וביזוי התפילין שנעשה בו, דורש ח"כ ינון אזולאי ממנכ"ל 'קשת' להשעות את האחראים ולזמנם לשימוע, להתנער ולהתנצל וכמובן להפיק לקחים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ ינון אזולאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המאבק נגד תוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' בשל "המערכון" הפוגעני בו ביזו היוצרים את התפילין תוך פגיעה בקודשי ישראל עולה מדרגה, ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) דורש להשעות את האחראים ולהתנצל פומבית על הפגישה ברגשות העם היהודי.

במכתב ששיגר ח"כ אזולאי לאבי ניר, מנכ"ל קשת, כתב: "הזדעזעתי עמוקות יחד עם יתר העם היהודי על ביזיון בקודשי ישראל, לא ייתכן כי דווקא במדינה יהודית יעשה שימוש שפל ובזוי באות קודש של העם היהודי אשר רבים מסרו את נפשם למענו".

לדבריו: "השימוש השפל שנעשה בתפילין בתכנית סאטירה במסגרת שידורי הערוץ קשת, מהווה פגיעה חמורה בקרב ציבור שומרי מסורת ישראל, אשר מהווה רוב במדינת ישראל".

בשל כך מבקש אזולאי: "אי לכך אני דורש כדלהלן: א: להשעות את האחראים לכך ולזמנם לשימוע. ב: התנערות והתנצלות של המערכת למעשה שפל זה וכן הפקת לקחים שלא ישנו דברים מעין אלו להבא".

כזכור, אמש אמר הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו כי: "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים".

הרב לאו הוסיף כי הוא "מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. ׳מדובר במעשה שלא ייעשה".

מהפקת התכנית נמסר אמש בתגובה: "המערכון עסק בין היתר בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בווריאציות שונות. לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר