סערת 'ארץ נהדרת'

"אל תערבו הורים" בסאטירה // עמירן דביר

הזמר עמירן דביר בטור נוקב על סערת התפילין בתכנית הסאטירה בטלוויזיה. "בקופסאות האלו מונחים הפסוקים החשובים של העם היהודי, מגילת העצמאות שלנו" (דיעה)

עמירן דביר | כיכר השבת |
(צילום: ישראל ברדוגו)

ליוצרי ארץ נהדרת שלום.

רציתי לנסות להסביר לכם משהו שאני בטוח שאתם לא יודעים כי אין לי ספק שאם הייתם יודעים, לא הייתם עושים ״סאטירה״ מכמה נקודות מפתח בסיסיות בעם היהודי, נקודות שגם אם אתם לא מבינים או מעריכים, כדאי שתנסו לפחות.

קשה להסביר למי שלא למד ולא ינק את היהדות ואת חשיבותה, כמה היא חיונית וחשובה לנו בחיי היומיום.

אני יודע שהרבה לא באשמתכם, כי הרבה אנשים השניאו אותה עליכם , והאשמה כולה עליהם, כי מי שלא מבין את היהדות לעומק, לא מסוגל להסביר אותה לאחרים וכשהוא מנסה , הוא רק מזיק ועושה אנטי ומרחיק אנשים שלא היו אמורים להתרחק כל כך.

ולענייננו. כשהקב״ה בחר בנו כעם הנבחר, קיבלנו מתנה גדולה שחובות בצידה.

ידע הקב״ה שיהיו זמנים שאנשים ישכחו מקיומו מכל מיני סיבות, חלקם באשמתם (סאטירה) וחלקם שלא באשמתם (שואה, תמונות זוועה של צדיקים עם ה״סאטירה״ שלכם על הראש שלהם מובלים כצאן לחניקה, במקרה הטוב), היו הרבה תקופות שמכח נסיבות הקשר שלנו עם הקב״ה היה בסכנה.

ואכן הוא כצופה כל הדורות ידע את זה, וקבע חוק, שכל יהודי צריך בכל זמן נתון שתי אותות.

את האחת גם לכם יש או יותר נכון להורים שלכם היה ואתם קיבלתם את זה בלי שתוכלו להגיב, אני מדבר כמובן על אות ברית המילה, שהיא הדבר הראשון שמקשר בין היהודי לבוראו.

והדבר השני, האות השני , כן, הוא התפילין כמו שנאמר ״וקשרתם לאות על ידיך..״.

ברור לי שאין לכם את הכלים להבין מה כל כך חשוב בשתי קופסאות שחורות עם רצועות, אבל איך תדעו אם לא ניסיתם לשאול? להבין?

בקופסאות האלו מונחים הפסוקים החשובים של העם היהודי, מעין מגילת העצמאות ביום הקמת המדינה. זאת מגילת העצמאות שלנו, מהיום שנהיינו לעם, עליה חתום מישהו אחד, אחד ששקול כמו כולם. הקב״ה בעצמו חתום עליו כאומר, ״יהודי יקר ,הסר דאגה מלבך וסמוך עלי שאני יודע מה טוב לך, ואני שומר עליך, חשובה לי האהבה והאמונה שלך, אני צריך אותה״, ואת האות הזה אנחנו שומרים מכל משמר, לוקחים לכל מקום ואף מניחים מדי יום.

עכשיו, אחרי שניסיתי להסביר לכם יוצרים יקרים, אתם מבינים מה זה לצחוק על אות שהקב״ה בעצמו נתן וחתם עליו? הוא עשה את זה בשבילנו, ואפילו שאתם לא מבינים על מה ולמה, תכבדו את אלה שכן.

יש ״סמלים״ ביהדות, שרק הם שמרו עלינו עד עכשיו. לא הצליחו להכחיד אותנו ובגללם שרדנו שלא כדרך הטבע,
ככבשה בין שבעים זאבים שניצלת כל פעם מחדש.

אומות גדולות מעצמות ואימפריות ענקיות מאיתנו נפלו, ולא רק נפלו, נכרתו. ולמה? כי הם לא קיבלו מתנה והבטחה מ״בונה עולם״ לשמור עליהם, אבל אנחנו כן.

עשו טובה לעם היהודי, שאתם נכללים בתוכו, אנחנו סך הכל אחים, ופגיעה שלכם ביהדות תפגע גם בנו.

אז כאחים לאחים, אני אישית מבקש מכם, בבקשה, כמו שאומרים ״בלי לערב הורים״.. בלי לערב בסאטירה את אבא שלנו, של כולנו, כן גם שלכם, את מי שנותן לכם את הכח לכתוב אותה.

בבקשה, אל תקריבו את מפתחות היהדות באש הסאטירה.

אגב, התנצלות הכי פשוטה וכנה עם הבנה תתקבל באהבה.

אחיכם, עמירן דביר (מהול, מניח תפילין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר