"מסכים עם דרעי"

יאיר לפיד: "צריך להעלות את אחוז החסימה"

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הודיע כי הוא מסכים עם עמדתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וכי יש להעלות את אחוז החסימה: "בשביל יציבות שלטונית צריך להעלות את אחוז החסימה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ולפיד (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הודיע בצהריים (חמישי) כי הוא מסכים עם עמדתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וכי יש להעלות את אחוז החסימה למפלגות הקטנות המבקשות להיכנס לכנסת.

לדברי לפיד: "מסכים הפעם עם אריה דרעי, בשביל יציבות שלטונית את אחוז החסימה צריך להעלות, לא להוריד".

כזכור, מוקדם יותר אמר אריה דרעי בראיון ל'דקלסגל' כי "אני מתנגד בכל תוקף להורדת אחוז החסימה, אני שם וטו. אי אפשר כל בחירות לשנות את השיטה, אנחנו מטריפים את המערכת, צריכים קצת יציבות, העלינו את אחוז החסימה, יש בכך ברכה. אתה רוצה שאגיד מה יקרה אם יורידו את אחוז החסימה? מה יקרה בבית היהודי? מה יקרה ביהדות התורה? מספיק. אתם רוצים מפלגות של 2-3 מנדטים?".

מנגד, סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר אמר בראיון ל"כיכר בכנסת" כי: "אני ייעצתי לחבריי ולמי ששאל אותי, שהם עושים טעות חמורה מאוד שהם לא נותנים להוריד את אחוז החסימה. אני 'קצת' שנים פה, אני עוד זוכר שזעקתי אז שלא יסכימו להעלאת אחוז החסימה מאחוז אחד לאחוז וחצי, כי המפלגות הגדולות אין להם בעיה בדבר הזה. הציבור החרדי והדת, כל חצי אחוז זה החלשת כוחם".

לדבריו: "אני מייעץ גם לאריה דרעי וגם ליעקב ליצמן, וייעצתי להם גם באופן אישי, עם אריה לא דיברתי אבל עם ליצמן כן, אמרתי שאנחנו עושים טעות, אנחנו צריכים להוריד את זה. הפסדנו 130 אלף קולות בבחירות הקודמות, במכלול. למה צריך את הסיכון הזה? אבל זו רק עצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר