הצעד הבא

סנטור יוזם: הכרה אמריקאית ברמת הגולן

הסנטור הרפובליקני רון דסנטיס, רק נחת מטקס העברת השגרירות האמריקאית בו השתתף והגיש הצעה חדשה לפיה, ארה"ב תכיר בריבונותה של ישראל גם ברמת הגולן (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הסנטור רון דסנטיס (צילום: שאטרסטוק)

חשבתם שלאמריקאים אחר מעבר השגרירות נגמרו כל ההפתעות עבור ישראל? מתברר שטעיתם. רון דסנטיס, חבר הקונגרס האמריקאי המייצג את מדינת פלורידה, הגיש לוועדת החוץ האמריקנית בה הוא חבר הצעה להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, כך על פי הדיווח ב'וואלה'.

דסנטיס היה חלק ממשלחת המחוקקים הרפובליקנים שהגיעו בשבוע שעבר לחנוכת השגרירות בירושלים. דסנטיס היה מעורב מאוד במהלך, ונמנה על חברי הקונגרס שקראו בעקביות לבית הלבן ליישם את הבטחות הממשל הנוכחי והממשלים הקודמים בנושא.

למעשה, הצעד שאותו מקדם דסנטיס הוא הצהרתי בעיקרו: הכנסת תיקון לפרק העוסק בסוריה בחוק תקציב צבא ארצות הברית, שלפיו ישראל היא הריבון בגולן. ואולם, לדברי הפרשנים, צעד הזה יכולות להיות משמעויות דיפלומטיות, משום שאם יאושר הוא ידרוש דיון במליאת בית הנבחרים וגם הצבעה. במקרה שכזה, הדיון ייאלץ את הבית הלבן לנקוט עמדה בנושא, כך שגם אם מבחינה מעשית לא יקרה דבר בעקבות ההצעה של דסנטיס, העניין בהחלט יעלה לשיח הציבורי. כעת, לאחר מעבר השגרירות לבירה, הוא אופטימי לגבי הסיכויים של הצעה שכזו לעבור.

על אף שלכולם ברור כי ישראל אינה מתכוונת לעזוב את רמת הגולן בטח אל מול המצב בסוריה, הנשיא האמריקני, לא השמיע באופן ברור את דעתו בנושא וייתכן מאד כי יחליט שוב לתמוך בישראל גם בסוגיה זו ולהכריז שוב על הכרזה היסטורית עבור ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר