קמפיין חדש

בגלל הבצורת: "אזרחים, תקצרו את המקלחות ב-2 דקות"

כחלק מהפעולות הנדרשות לחיסכון במים, לאחר שנת בצורת חמישית ברציפות, מתבקשים כעת תושבי ישראל לקצר בשתי דקות את הזמן בו הם שוהים מתחת למים בעת המקלחת (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בקמפיין חדש שיוצא היום (שלישי) מטעם הרשות לעידוד החיסכון במים, מתבקשים האזרחים לקצר את זמן המקלחות שלהם בשתי דקות, כחלק מהפעולות הנדרשות לחיסכון במים.

בקשה זו באה על רקע המחסור החמור במים בתקופה האחרונה, לאחר כחמש שנים המוגדרות כשנות בצורת. ברשות המים מקווים, כי צעד זה כמו גם הדרישה החדשה מהרשויות המקומיות לייעל את השימוש בגינון ציבורי, יובילו לחיסכון של כ-50 מיליון מטרים מעוקבים בשנה.

כזכור, לאחר רצף של חמש שנים מעוטות משקעים, עומד כעת מפלס הכנרת על 38 סנטימטרים מתחת לקו האדום התחתון, וגם כמות המים הזורמת במעיינות דן, הגדולים במזרח התיכון, נמצאת בשפל היסטורי.

החקלאים שלא ערוכים לבצורת (אסף קמר ושמיר אלבז, ynet)

לצד תוכנית החיסכון המדוברת שכאמור הושקה היום בקמפיין רשמי, ושמיועדת להתמודד עם תקופות הבצורת העלולות להימשך ב-12 השנים הבאות, נקבע גם כי יוגדל כושר ייצור המים באמצעות מתקני התפלה.

בעשור הקודם, תחילת שנות האלפיים, הצליח מסע הסברה נרחב לעידוד חיסכון במים, שכלל גם חלוקת אביזרי חיסכון ביתיים, לגרום לירידה של כ-10 אחוזים בצריכה. בתחילת החודש דווח בעיתון 'הארץ', כי בשנתיים האחרונות נרשמה דווקא עלייה של עשרה אחוזים בצריכת המים הביתית בישראל, איתה בא להתמודד הקמפיין החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר