בריטניה: הואשם באנטישמיות ויפרוש מסיעת ה"לייבור"

קן ליבינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, שחברותו בסיעת ה"לייבור" הבריטית גרמה להאשמת המפלגה באנטישמיות, הודיע כי יפרוש ממנה, לאחר שורת אמירות אנטישמיות (עולם)

קן ליבינגסטון (צילום: שאטרסטוק)

קן ליבינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, שחברותו בסיעת ה"לייבור" הבריטית גרמה להאשמת המפלגה באנטישמיות, הודיע כי יפרוש ממנה. ליבינגסטון, שמורחק מן הסיעה כבר משנת 2016, צוטט כאומר שהיטלר ימ"ש "היה תומך ציונות".

בראיון לרשת ה-BBC אמר ליבינגסטון: "אני נאמן לסיעת הלייבור ולג'רמי קורבין (מנהיג הלייבור מאז 2015)". לדבריו "כל פעולה משמעתית נגדי עלולה להיסחב למשך חודשים או אפילו שנים, מה שיסיט את תשומת הלב ממדיניותו של ג'רמי. לכן, לצערי, אני עוזב את המפלגה".

יהודי בריטניה האשימו את ליבינגסטון, הידוע בגישתו השמאלנית-קיצונית, באמירות אנטישמיות רבות. בין היתר, קרא לחיזבאללה בשנת 2009 "ידידיי" והכריז שהוא "גאה להציג" אותם בפרלמנט הבריטי.

בנוסף, טען פעם כי כאשר נבחר היטלר ימ"ש בשנת 1932, לפני שרקם את ה"פתרון הסופי", תכנן להגלות את היהודים מגרמניה לארץ ישראל. "הוא היה ציוני לפני שהשתגע והרג שישה מיליון יהודים", אמר.

יו"ר הסיעה קורבין הבטיח בזמנו "להעיף" מן המפלגה כל חבר שייתפס מסית, כולל נגד יהודים, אך מועצת נציגי יהדות בריטניה נקטה במקרה זה כדי להוכיח כי קורבין אינו עומד בהבטחותיו והמפלגה נגועה באנטישמיות ברורה. כעת כאמור, פורש ליבינגסטון מיוזמתו.

לדברי קורבין, התפטרותו של ליבינגסטון היא צעד "מצער אך נכון", כלשון תגובתו ל-BBC.

ג'ו גלסמן, דובר הקמפיין נגד אנטישמיות, אמר לאחר ההתפטרות כי מפלגת הלייבור רק הולכת ונהיית גרועה יותר. לדבריו, הצער שהביע קורבין מוכיח זאת. בנוסף נטען כי קורבין מקדם את מרתה אוסמור, הנחשבת לתומכת של ליבינגסטון, לבית הלורדים - המושב העליון של הפרלמנט הבריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר