הסוף לסאגה?

יזמית הנדל"ן ענבל אור תוכרז כפושטת רגל

לאחר הקריסה הגדולה והערעורים לבית המשפט צפויה יזמית הנדל"ן ענבל אור להיות מוכרזת כפושטת רגל. אור בתגובה: "הוכנסתי להליך במרמה, ובמסגרתו נגנבו כל נכסיי" (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שנתיים לאחר הקריסה הגדולה והדרמה שסביב אשת הנדל"ן לשעבר, ענבל אור: כונסת הנכסים הרשמית של ישראל, עו"ד סיגל יעקובי, צפויה להגיש בחודש הקרוב לבית המשפט בקשה להכריז על יזמית הנדל"ן ענבל אור פושטת רגל.

אור נמצאת בהליך כינוס נכסים מאז שנת 2016 אז התבררו הבעיות החמורות בפרויקטים אותם בנתה. בית המשפט מינה את עו"ד איתן ארז למנהל מיוחד לנכסיה, אולם מאז לא הוכרזה אור כפושטת רגל. זאת, בין היתר, מאחר שהגישה ערעור - שנדחה לאחרונה - לבית המשפט העליון, על עצם הכנסתה להליך של פשיטת רגל.

בא כוח הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי), עו"ד אילון בריל, שמטפל בתיק ענבל אור מתחילתו, צפוי להגיש את הבקשה בקרוב. המשמעות: לאחר הגשתה ידון בכך בית המשפט, ענבל אור צפויה להיות מוכרזת כפושטת רגל וימונה לה נאמן. מבחינת נושיה המשמעות היא כי לאחר שיבדקו תביעות החוב שיגישו נגדה, יחליט בעל התפקיד אילו תביעות לאשר ואילו לא.

רק לאחר שאור תוכרז כפושטת רגל, יוכל הנאמן לחלק את הכספים שיצטברו בקופת פשיטת הרגל לנושים השונים. ענבל אור התנגדה לאורך כל הדרך להכרזתה כפושטת רגל, וטענה כי אין לה חובות אישיים.

בין השאר טענה אור בתוקף, כי התבצעה כנגדה "תרמית והונאה, מהגדולים במדינה, שבוצעו על ידי מתחריה בשיתוף עם גורמי חוק ואנשי שלטון מהבכירים במדינה. מאותה העת שנחשפה ענבל אור למעשה ההונאה שבוצע כלפיה, ענבל אור עוברת גיהנום שלא מגיע לאף אדם. ענבל אור אשר נותרה חסרת כל אמצעים ונשלחה לרחוב ללא כל פרוטה".

כזכור, לאחרונה פנתה אור לבית המשפט וביקשה לפתוח עוסק מורשה למרות בעיותיה המשפטיות, לאחר מכן היא ביטלה את הבקשה ככל הנראה בשל הביקורת הרבה שהמהלך גרם לו.

שלשום, הגיש עו"ד איתן ארז, שמשמש כמפרק הקבוע לקבוצת החברות אור סיטי נדל"ן וכן כמנהל המיוחד לנכסי ענבל אור, דו"ח בעניינה. ארז ציין כי במהלך חודש דצמבר 2016 נתקבלו נימוקי שומות שהוצאו לקבוצת ענבל אור, לרבות לחייבת ענבל אור באופן אישי. "יצוין, כי מדובר בשומות מס בסכום של עשרות מיליוני שקלים. מעיון ראשוני בנימוקי השומות, נראה כי ניתן להשיג לפחות על חלקן. יש לציין כי למפרק ולנושים הלא מובטחים אינטרס ברור להפחית את גובה חיובי המס, על מנת להקטין את מצבת הנשייה של רשות המיסים הן ביחס לחברות הקבוצה והן ביחס לחייבת באופן אישי - דבר שישפיע ויועיל מן הסתם לנושים הרגילים", טען ארז בדו"ח.

עוד ציין, כי בקופת פשיטת הרגל מצוי כיום סך של כ-219 אלף שקלים בלבד, אולם צפויים להתקבל סכומים נוספים. ארז העריך, כי מצבת תביעות החוב לכל הקבוצה ולענבל אור תעמוד בסופו של דבר על כ-400-300 מיליון שקלים. יש להדגיש כי טרם נבדקו למעלה ממחצית תביעות החוב, כך שבשלב זה לא ניתן להעריך סכום מדויק.

ענבל אור מסרה בתגובה כי "אין לי חובות באופן אישי. אני בעלת הון עצמי של 200 מיליון שקלים ללא חובות. הוכנסתי להליך במרמה, ובמסגרתו נגנבו לי כל נכסיי. לא נכנסתי לכינוס בשל חובות".

המנהל המיוחד , עו"ד איתן ארז, מסר בתגובה כי "בהחלט הגיע הזמן שהחייבת ענבל אור תוכרז פושטת רגל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר