"אין שוויון בנטל"

ביטן לחרדים: "אל תציבו אולטימטום, אין לחוק הגיוס סיכוי"

בעוד רה"מ נתניהו פועל להאיץ את "חוק הגיוס", ח"כ דוד ביטן, יו"ר הקואליציה לשעבר, טוען כי אין סיכוי שהחוק יעבור במושב הקיץ וקורא לחרדים: "אל תציבו אולטימטום כזה. זה מיותר" (אקטואליה)

ביטן ונציגים חרדים. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל להאיץ את חקיקת "חוק הגיוס", כדרישת המפלגות החרדיות לאור ההבנה שהושגה בסוף מושב החורף, יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, טוען כי אין סיכוי שהחוק יעבור במהלך מושב הקיץ.

בראיון שהעניק הבוקר (רביעי) לתוכנית 'נכון להבוקר' ב'גלי צה"ל', אמר הבוקר ביטן כי "לחוק אין סיכוי לעבור עד סוף המושב הזה".

ביטן אף הוסיף ופנה לנציגים החרדים שלא יציבו אלוטימטום להעברת החוק - "אני אומר לחרדים - אל תציבו אולטימטום כזה. זה מיותר".

לטענת ביטן, גיוס חרדים לא יביא לשוויון בנטל. "אין שוויון בין אלה שעושים שירות לאומי לבין אלה שעושים שירות צבאי מלא, או בין מי שמשרת בקריה לבין מי שמשרת בגולני", נימק ביטן.

ביטן התייחס בראיון לחקירותיו ואמר כי "בניגוד ליצחק הרצוג ששתק בחקירתו מהרגע הראשון, אני התחלתי לשתוק אחרי שהתחילו הדלפות. אני לא יכול לשתוק עד אין סוף. בסופו של דבר גרסתי תיאמר".

אמש דווח באתר 'וואלה!' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בימים האחרונים עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, וביקש להאיץ את ניסוח חוק הגיוס. על פי הדיווח, גורמים במפלגות החרדיות אמרו כי נתניהו הבהיר לליברמן ש"אין מקום למשחקים פוליטיים" בכל הקשור לקידום החוק בכנסת.

ביום שני, התייחס השר ליברמן לעבודה על חוק הגיוס ואמר בישיבת הסיעה של מפלגתו כי "זה לקראת סיום. מדובר בניסוחים אחרונים. ההתרשמות שלי היא שהצוות פועל תחת גישה אחידה".

בלשכת ליברמן הגיבו לדיווח על בקשת נתניהו להאיץ את ניסוח החוק ואמרו כי "שר הביטחון אינו מתייחס לשיחותיו עם ראש הממשלה".

הצוות שהקים שר הביטחון ליברמן בשנה האחרונה להכנת החוק נמצא בימים אלו בגיבוש הניסוחים האחרונים של טיוטת הצעת החוק. לאחר שהניסוח יסתיים, הוא יועבר לאישור הרמטכ"ל וגורמים נוספים.

בשבוע שעבר הזהירו חברי הכנסת החרדים כי לא ישארו בקואליציה במידה והחוק לא יאושר. במכתב ששלחו חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן נאמר: "למרות טרדותיך הרבים, אנו מבקשים להסב את תשומת לבך לדבר החשוב והיסודי אשר הוא יקר לנו מכל. אנו מסיימים כעת שלוש שנים מעת שכוננה ממשלה זו בראשותך. כזכור, בעת המשא ומתן הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד היה לפנינו הנושא המרכזי שבלעדיו לא היינו חלק בקואליציה זו, והוא הסדרת מעמד בני הישיבות מול שלטונות הגיוס".

"לולא הסעיף שנקבע בהסכם הקואליציוני בנושא מעמד בני הישיבות לא היינו שותפים לקואליציה, וכך היא ההנחיה גם לגבי העתיד. אנו מלאי תקווה שאכן מה שהובטח בנושא זה יקוים, ואנו מצפים לתגובתך", כתבו הח"כים החרדים לנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר