הושעה מיחידתו

השוטר הנחקר כתב על הערבים: "כולם מחבלים"

"פעילי זכויות האדם" הערבים נברו בעמוד הפייסבוק של שוטר היס"מ שנחקר בחשד ששבר את רגלו של ג'עפר פרח, ומצאו "ציטוטים מפלילים". עוד נטען: שוטרים לעגו לאחות מוסלמית שחבשה כיסוי ראש (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השוטר החשוד ששבר את רגלו של ג'עפר פרח, מנהל 'מרכז מוסאווא', שוחרר בתנאים מגבילים, אך הושעה למספר ימים מפעילות מבצעית ביחידתו עד לסיום החקירה בעניינו.

בתוך כך, סריקת עמוד הפייסבוק של שוטר היס"מ, מגלה עמדות ימניות-קיצוניות שהביע בעבר כלפי הערבים, כולל אלו הישראלים.

בחודש ספטמבר 2015 התייחס השוטר לשביתת סוחרים בשוק של עכו העתיקה, על רקע סדרת הפיגועים בגל הטרור שאירע אז, וכתב: "לכל יפי הנפש שמפרנסים את השוק של עכו - הנה לכם הכאפה לפנים. כולם מחבלים שמנצלים את הכסף שלכם לאלימות, פשיעה וטרור וצוחקים עליכם מאחורי הגב", זאת על רקע סגירת חנויות השוק על ידי ערביי המקום.

חודשיים לאחר מכן השוטר שיתף פוסט עם תמונה של קבר יוסף וסביבתו הנטושה בשכם, בו נכתב: "אז איפה למען השם אותם פלסטינים ימח שמם, שטוענים שהיו שם משחר ההיסטוריה. עם שכולו המצאה ולא יותר מזה".

הפעילים הערביים מצביעים על פוסטים אלו ואחרים, כהוכחה לכך שהשוטר היה נגוע בגזענות מוקדמת כלפי ערבים, ובשל כך לטענתם אף התייחס אליה בהתאם, באלימות.

"כולם מחבלים": פוסט שכתב השוטר (צילום מסך: פייסבוק)

עם זאת, חבריו למשטרה ביקשו שלא להשחיר את פניו, אלא להמתין עד לסיום החקירה במחלקה לחקירות שוטרים. לדברי קצין משטרה, "אם יתברר בסופו של דבר כי לא היה כלום, זה יהיה נזק בלתי הפיך לבחור הזה".

"הוא לוחם, היה בצנחנים, משרת ביס"מ בנאמנות. אביו גם היה שוטר והקדיש את חייו למשטרה ולמדינה. זו משפחה טובה ולא מגיע לה שיישפטו אותה לפני שהדברים יתבררו עד תום", צוטט הקצין ב-ynet.

ג'עפר פרח נכנס לבית המשפט על קביים (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

בתוך כך, ממכתב ששיגרו היום (רביעי) נציגי ארגון 'עדאלה' למח"ש נטען, כי שוטרים הכו עצורים ערבים אזוקים ומנעו מהם טיפול רפואי. בשל כך, דורשים "פעילי זכויות האדם" הערבים, להרחיב את החקירה הקיימת גם נגד השוטרים שנכחו במשמרת המחאה בחיפה או בתחנת המשטרה באותו ערב.

במכתבם מתואר כיצד שוטרים נהגו בגזענות גם כלפי אנשי צוות רפואי, בגלל זהותם הערבית והמוסלמית. באחד המקרים, נטען, אמרו שוטרים לאחות שחבשה כיסוי ראש מוסלמי: "רואים עלייך שאת מסיתה את כולם". במקרה אחר אמר שוטר לעצורים: "היום נעשה עליכם חפלה", קילל אותם כל הזמן וירק עליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר